شناسهٔ خبر: 6506901 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جزييات فروش اينترنتي کتاب هاي درسي

موج-معاون سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي با تشريح جزييات فروش اينترنتي کتب درسي گفت: براي خريد کتاب اول بايد در مدارس ثبت نام شود، سپس ثبت سفارش خريد کتاب انجام مي‌گيرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، حسين طلايي زواره با بيان اين که فروش اينترنتي کتب درسي که امسال به صورت آزمايشي اجرا مي‌شود علاوه بر تمرين دانش آموزان و تسريع در امر خريد و فروش کتاب، گامي در جهت توسعه فرهنگ شهروند الکترونيک و تحقق دولت الکترونيک نيز محسوب مي‌شود گفت: گروهي از کارشناسان و متخصصين پس از قريب ۸ ماه کار مطالعاتي موفق به طراحي اين سامانه شدند که علاوه بر سرعت عمل، از سطح ايمني بالايي نيز برخوردار است.
وي افزود: کليه دانش آموزان پيش دانشگاهي در سراسر کشور و دانش آموزان دوره ابتدايي شهر تهران، ابتدا بايد با مراجعه به مدارس خود ثبت نام کرده و کد ثبت نام دانش آموزي دريافت کنند.
سپس با ورود به سامانه فروش اينترنتي کتاب‌هاي درسي به نشاني www.irtextbook.com و يا www.irtextbook.ir با وارد کردن کد ملي و يا کد ثبت نام دانش آموزي و سريال شناسنامه خود اقدام به ثبت سفارش خريد کتاب پايه مورد نظر کنند.
طلايي افزود: دانش آموزاني که به هر دليل نتوانند تا پايان تيرماه ثبت نام نکنند، مي‌توانند در مرحله دوم که سامانه ثبت نام از تاريخ ۲۰ شهريور لغايت ۱۰ مهر بازگشايي مي‌شود، نسبت به ثبت سفارش خريد کتاب اقدام و يا به صورت گروهي در مدرسه خود ثبت نام کنند.
مراحل ثبت سفارش در سامانه توسط دانش آموز به شرح ذيل است:
مراجعه به مدرسه و ثبت نام در مدرسه
ثبت اطلاعات ثبت نامي دانش آموز در سامانه سناد توسط مدرسه
ورود به بخش ثبت سفارش دانش آموز در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي
مشاهده ليست کتب مجاز براي ثبت سفارش
ثبت سفارش کتب درسي
پرداخت وجه کتب درسي از طريق درگاه اينترنتي سامانه
دريافت کد پيگيري سفارش
کتاب‌هاي درسي سفارش داده شده، از طريق مدرسه محل تحصيل دانش آموز در ابتداي سال تحصيلي به دانش آموز تحويل مي‌شود.

نظر شما