شناسهٔ خبر: 6503769 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد؛

جزییات فروش اینترنتی کتاب های درسی

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تشریح جزییات فروش اینترنتی کتب درسی گفت: برای خرید کتاب اول باید در مدارس ثبت نام شود، سپس ثبت سفارش خرید کتاب انجام می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسین طلایی زواره با بیان این که فروش اینترنتی کتب درسی که امسال به صورت آزمایشی اجرا می شود؛ علاوه بر تمرین دانش آموزان وتسریع در امر خرید و فروش کتاب، گامی در جهت توسعه فرهنگ شهروند الکترونیک و تحقق دولت الکترونیک نیز محسوب می شود گفت: گروهی از کارشناسان و متخصصین پس از قریب ۸ ماه کار مطالعاتی موفق به طراحی این سامانه شدند که علاوه بر سرعت عمل، از سطح ایمنی بالایی نیز برخوردار است.

وی افزود: کلیه دانش آموزان پیش دانشگاهی در سراسر کشور و دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تهران، ابتدا باید با مراجعه به مدارس خود ثبت نام کرده  و کد ثبت نام دانش آموزی دریافت کنند. سپس با ورود به سامانه فروش اینترنتی کتاب های درسی به نشانی www.irtextbook.com و یا www.irtextbook.ir   با وارد کردن کد ملی و یا کد ثبت نام دانش آموزی سناد و سریال شناسنامه خود اقدام به ثبت سفارش خرید کتاب پایه مورد نظر کنند.

طلایی افزود: دانش آموزانی که به هر دلیل نتوانند تا پایان تیرماه ثبت نام نکنند، می توانند در مرحله دوم که سامانه ثبت نام از تاریخ ۲۰ شهریور لغایت ۱۰ مهر بازگشایی می شود، نسبت به ثبت سفارش خرید کتاب اقدام و یا به صورت گروهی در مدرسه خود ثبت نام کنند.

مراحل ثبت سفارش در سامانه توسط دانش آموز به شرح ذیل است :

مراجعه به مدرسه و ثبت نام در مدرسه

ثبت اطلاعات ثبت نامی دانش آموز در سامانه سناد توسط مدرسه

ورود به بخش ثبت سفارش دانش آموز در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

مشاهده لیست کتب مجاز برای ثبت سفارش

ثبت سفارش کتب درسی

پرداخت وجه کتب درسی از طریق درگاه اینترنتی سامانه

دریافت کد پیگیری سفارش

کتاب های درسی سفارش داده شده، از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموز در ابتدای سال تحصیلی به دانش آموز تحویل می شود.

نظر شما