شناسهٔ خبر: 61992924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش در چنین روزی؛

مخالفت هاشمی با انتصاب پسرش در معاونت سیاسی

هاشمی در مرداد ماه ۱۳۷۶ نوشت: وزیر کشور معتقد است که جناح راست هم تلاشش را برای انداختن سه نفر از کابینه - خودش، مهاجرانی و علی عبدالعلی زاده- کرده و نتوانسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۷۶ نوشت: در خانه بودم بیشتر وقتم‌ به مطالعه گذشت، در گزارش‌ها بحث روی تصویب کابینه آقای خاتمی در مجلس مورد توجه است و دور از انتظار بوده است.

پیش از ظهر آقای عبدالله نوری وزیر کشور آمد، درخواست دارد که محسن معاونت سیاسی او را بپذیرد چون خود محسن موافق نیست نپذیرفتم. معتقد است که جناح راست هم تلاشش را برای انداختن سه نفر از کابینه - خودش، مهاجرانی و علی عبدالعلی زاده- کرده و نتوانسته است. گفت قاطعانه با ادامه کار آقایان هدایت لطفیان فرمانده نیروی انتظامی و محمدرضا نقدی فرمانده حفاظت و اطلاعات در نیروی انتظامی مخالفت می کند. پیشنهاد داشت همراه من در برنامه کوهپیمایی باشد مدعی است که موافقت رهبری با حضور او و مهاجرانی در کابینه بر این اساس بوده که فکر می کرده اند در مجلس رأی نخواهند آورد. گفت آقای خاتمی مایل است امروز به اینجا بیاید.

عصر آقای خاتمی رئیس جمهور آمد بعد از خبر عبدالله نوری پیشنهاد کردم به دیدن ایشان بروم چون تازه به منزل جدید در همسایگی ما در جماران آمده. ایشان ترجیح داد که بیاید. جریان بحث‌های مجلس را تعریف کرد و از تصویب کابینه کامل خوشحال است. در مورد وزارت اطلاعات گفت و تلاش دفتر رهبری برای حضور آقای علی یونسی یا علی رازینی. گفت دکتر حسن روحانی را در دبیری شورای عالی امنیت ملی ابقا می کند‌. گفت رهبری با پیشنهاد او مبنی بر تاسیس نهاد مشاورت با ترکیب همه وزرای بعد از انقلاب، به دلیل وجود افرادی غیرقابل اعتماد در بین‌ آنها نپذیرفته اند.
 
منبع: سایت دیده‌بان ایران
کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما