شناسهٔ خبر: 61640173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۴ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست ائمه جمعه تهران و رئیس قوه قضاییه برای محاکمه تحکیم وحدتی ها

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ سال پیش خود در چنین روزی به درخواست ائمه جمعه تهران و رئیس قوه قضاییه برای محاکمه تحکیم وحدتی ها پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۲ مرداد ۱۳۷۸ درگیری چپ و راست بر سر بازداشت یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت را روایت کرده است.

...آقای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گزارشی از مقدار تولید نفت را داد بیش از سهمیه تولید می کنند ولی مازاد را در مخازن ذخیره می کنند. در مورد علت جابجایی آقای علی هاشمی - اخوی زاده - و فشارهایی که بر او وارد می‌شود توضیح داد و از هوش واطلاعات مهدی تعریف کرد و گفت، در هر بخشی از نظرات او استفاده می کند.

من هم دو نمونه از هوش و نبوغ او را گفتم یکی نشان دادن راه به من در خیابان‌های تهران در دو سالگی و دیگر راهنمایی یک‌ گردان رزمی در منطقه شلمچه در شب وقتی که در مراجعت از خط، راه را گم کرده بودند و نجات گردان به نقل از آقای علی رحمانی - پاسدارمان- که همراه او در جبهه بود و اینکه در کودکی به او ابوعلی سینا می گفتیم. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ شب ائمه جمعه موقت تهران در دفتر من جلسه داشتند آقای یزدی رئیس قوه قضائیه از اینکه نمی گذارند عوامل آشوب اعضای دفتر تحکیم وحدت محاکمه شوند انتقاد کرد و گفت دیروز یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت بازداشت شده است آقای خاتمی رئیس جمهور به دفتر رهبری شکایت کرده و دفتر خواسته است که او را رها کنند. 

اکنون دو طرف روی این مسأله درگیرند. چپ می خواهد مسئولیت را به پای گروههای فشار انصار حزب الله بگذارند و راست‌ها می خواهند دفتر تحکیم وحدت و سایر گروه‌های چپ را به عنوان ریشه آشوب معرفی کنند. و دو کمیته هم‌ با همین دو سیاست در مقابل هم قرار دارند. 

قوه قضائیه لایحه تعریف جرم سیاسی را تهیه کرده و همین‌ مساله مورد جدیدی برای نزاع و اختلاف شده است.

منبع: سایت دیده بان ایران 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما