شناسهٔ خبر: 58631195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلاهبرداری از ۱۴۰۱ نفر با "رسیدساز جعلی"/ تشریح شیوه کلاهبرداری متهم

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۱۴۰۱ شهروند به ارزش ریالی حدود ۵۰ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد قصد فروش لوازم گران‌قیمت خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی گفت: شاکی در ادامه بیان کرد تابلو فرش خود را با قیمت 25 میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی که خود را مدیرعامل یک شرکت بزرگ معرفی کرد با بنده تماس گرفت و گفت دو نفر از کارکنان شرکت خود را برای تحویل تابلو فرش به آدرس ما می فرستد، پس از حضور آن افراد و توافق اولیه شماره کارت بانکی‌ام را گرفتند و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش تابلو فرش را به وی دادم و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری آنان شدم.

 رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از 1401 نفر افزود: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت لوازم گران‌قیمت خود به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات صرفا با مشاهده مشخصات خود در تلفن همراه متهم و نرم‌افزار رسیدساز جعلی و بدون بررسی حساب بانکی خود اقدام به تحویل کالا به مجرم کرده‌اند.

گودرزی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه‌جانبه ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی این شیاد اینترنتی که خود را به عنوان مدیرعامل یک شرکت جعلی معرفی کرده بود به همراه دو نفر از همدستانش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این افراد با این روش بیش از پنجاه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خاطرنشان کرد: مجرم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت اظهار کرد پس از جلب اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان میدادیم و با بهانه هایی مثل اختلال در سامانه های پیامکی بانکها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می شدیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما