شناسهٔ خبر: 58534997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

افتتاح ۲۹ طرح معدنی و صنایع معدنی در دهه فجر/ برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی ارزی 500 میلیون دلاری شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو از آماده افتتاح بودن ۲۹ طرح معدنی و صنایع معدنی در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و...، برای دهه فجر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا و به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «وجیه‌الله جعفری» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: طرح‌های آماده افتتاح در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و غیره است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای 2098 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده برای این طرح‌ها، به ترتیب ۲۵۸.۶ میلیون یورو و ۱۴.۴ میلیون دلار و 5 هزار و 651 میلیارد تومان است.

برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون دلار

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به صرفه‌جویی ارزی حاصل شده از بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: شرکت‌های تابعه ایمیدرو طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و بومی‌سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز، حدود یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی کردند.

جعفری اضافه کرد: همچنین برای سال جاری صرفه‌جویی ارزی به میزان ۵۰۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

صندوق پژوهش و فناوری فولاد، در آستانه دریافت مجوز فعالیت

وی خاطرنشان کرد: ایمیدرو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مشارکت شرکت‌های فولادی کشور، تاسیس «صندوق پژوهش و فناوری فولاد» را در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی و نیز تسهیل گری طراحی ساخت و تولید داخل، پیگیری می‌کند.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد این صندوق تا پایان سال جاری، مجوز ثبت و عملیاتی شدن فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت و برای پوشش ضمانت‌نامه‌ای تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال، فعالیت‌های ساخت و تولید داخل را حمایت و پشتیبانی کند.

انتهای پیام/

نظر شما