شناسهٔ خبر: 57491702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

بر اثر بارش باران پاییزی اتفاق افتاد

ترافیک تهران را قفل کرد

ستاره صبح - پارسا سپهری: مشکلات ترافیک و آلودگی هوای تهران به دلیل سوء مدیریت، عدم استفاده از فناوری روز دنیا، تحریم، نبود بودجه و برنامه مناسب باعث شد تا با بارش باران این نعمت الهی، آلودگی هوا به صورت طبیعی کاهش ‌یابد، اما به دلیل بارش باران از یک‌سو مردم بیشتر از خودرو شخصی استفاده می‌کنند درنتیجه ترافیک افزایش می‌یابد و از سوی دیگر با بارش باران بوی متعفن فاضلاب در جنوب شهر و ایستگاه‌های مترو غیرقابل‌تحمل ‌کرد. این شرایط در حالی رخ می‌دهد که حمایتی از تولید اتوبوس، ون، تاکسی و واگن مترو نمی‌شود! درحالی‌که با توسعه حمل‌ونقل عمومی، مشکل آلودگی هوا و ترافیک تا حدودی حل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی معابر تهران، اعلام کرد که بارش باران سبب افزایش حجم ترافیک شده است.
سرهنگ علی‌اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر پایتخت پرداخت و گفت: جریان ترافیک صبحگاهی از حوالی ساعت شش صبح آغازشده و با توجه به اینکه شاهد بارندگی بودیم، حجم ترافیک نیز در مقایسه با روزهای قبل بیشتر بود. همچنان نسبت به‌روزهای قبل شاهد افزایش حجم تردد هستیم که دلیل آن هم کاهش دما و بارندگی و تمایل بیشتر شهروندان به استفاده از خودروی شخصی است.

ترافیک سنگین در پایتخت
شریفی درباره وضعیت ترافیک در معابر پایتخت گفت: صبح دیروز در بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت‌آباد، بزرگراه شهید حکیم در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری در مسیر غرب به شرق از جناح شاهد ترافیک پرحجم و بعضاً سنگین صبحگاهی بودیم. در بزرگراه شهید صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، بزرگراه شهید سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل شهید صیاد شیرازی، مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران حد فاصل حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص ازگل‌ها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان نیز ترافیک سنگین حاکم بود.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در بزرگراه شهید زین‌الدین در مسیر شرق به غرب از تقاطع بزرگراه شهید صیادشیرازی، بزرگراه شهید بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن دوست شاهد بار ترافیکی پرحجم بودیم. وی بابیان اینکه در مقاطعی از بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسیر غرب به شرق نیز شاهد ترافیک پرحجم بودیم، گفت: ترافیک در بزرگراه شهید نواب صفوی در مسیر جنوب به شمال از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید نیز سنگین بود.
شریفی درباره وضعیت ترافیک در معابر غیر بزرگراهی نیز گفت: در خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان، خیابان جانبازان از میدان امام رضا (ع)، خیابان ولیعصر حد فاصل پارک وی تا تجریش، مقاطعی از خیابان کارگر و ... نیز ترافیک پرحجم و در مواردی نیمه سنگین بود.

رانندگی با سرعت مطمئن
وی به رانندگان توصیه کرد که در روزهای بارانی حتماً با سرعت مطمئنه یعنی همان سرعتی که می‌دانند اگر با آن سرعت تردد کنند می‌توانند در صورت وقوع حادثه در مقابل خود، خودرو را کنترل و به‌موقع متوقف کنند حرکت کرده و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری نمایند و همیشه فاصله طولی را با خودروی مقابل بیش از پیش رعایت کنند.

بارش برف در مناطق شمالی تهران
به گزارش همشهری آنلاین، احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی چند روز پیش درباره میزان بارندگی طی فصل پاییز اظهار کرد: از ابتدای پاییز تاکنون حدود ۲۵.۱ میلی‌متر بارندگی در کشور اتفاق افتاد. در صورتی که میانگین بارش‌ها طی بلندمدت در این بازه زمانی ۳۱ میلی‌متر بود و این میزان نشانگر کاهش حدود ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت است.

کاهش بارندگی
او بابیان این‌که بارش‌های تهران در پاییز امسال کاهش ۸۲ درصدی داشته است، گفت: دمای کشور از ابتدای پاییز تاکنون یک درجه بیش از نرمال بود و به‌طورکلی ایران طی دو ماه گذشته پاییزی گرم و بارش‌هایی کمتر از نرمال تجربه کرده است.

دمای زیر صفر
در پی نفوذ سامانه بارشی به کشور و تأثیرگذاری آن روی استان تهران، مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره اثرات این سامانه بارشی در تهران گفت: طی هفته جاری به ویژه در اواسط هفته کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که در اواسط هفته شدیدتر خواهد شد و از دوشنبه به ویژه سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴، ۱۵، ۱۶ آذر) تهران دمای زیر صفر را نیز تجربه خواهد کرد. وی ادامه داد: این کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و به‌طور متوسط در تمام سطح استان اتفاق خواهد افتاد اما در ارتفاعات بیشتر است. به گفته غلامی همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در برخی نقاط استان تهران به ویژه نقاط غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

توصیه
غلامی در پایان برای جلوگیری از آسیب و خسارت ناشی از حاکمیت این وضعیت جوی توصیه کرد: در این شرایط جوی، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، مدیریت توزیع حامل‌های انرژی در مناطق شمالی استان، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف گیر و آمادگی سازمان‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود.

نظر شما