شناسهٔ خبر: 57460288 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

9پروژه راهداری وحمل و نقل جاده ای در استان قزوین به بهره برداری رسید

موج نیوز

9پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل 2 مجتمع خدماتی رفاهی و 16 کیلومتر بهسازی راه در مراسمی با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان قزوین به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، طی مراسمی با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی ،عباسعلی بنی‌اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع ، محسن حاجی اسماعیلی مدیرکل دفتر ریاست ، ایرج بیگدلی رئیس هسته گزینش این سازمان در سفر یک روزه به استان قزوین، ۹پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان با مجموع اعتبار ۱۳۱میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت:کشور دارای ۲۲۱هزار کیلومتر جاده است که تنها برای حفظ و نگهداری آنها ۱۹۰هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است.

داریوش امانی افزود: این میزان اعتبار فقط مربوط به بازسازی ، مرمت، بهسازی، لکه گیری و احداث روکش آسفالت در جاده های کشور است و اگر بخواهیم به سمت ساختن راه ها و جاده های جدید حرکت کنیم، چند برابر این عدد باید اعتبار و بودجه در اختیار داشته باشیم.

امانی با بیان اینکه هنوز وضعیت اعتبارات مربوط به راه های روستایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مشخص نشده است، گفت:انتظار ما این است که مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به بودجه سازمان راهداری در قانون بودجه ۱۴۰۲ داشته باشد و برای ترمیم محورهای روستایی اعتبارات بیشتری را در اختیار ادارات راهداری استان ها قرار دهد.

وی با اشاره به طرح لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس ادامه داد:در حال حاضر عمده نیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و راهداران ما وضعیت استخدامی معینی ندارند و بیشتر آنها شرکتی و قراردادی هستند که امیدواریم مجلس با توجه به سختی کار راهداران حداکثر مساعدت را برای ساماندهی وضعیت استخدامی راهداران داشته باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون ۹۳درصد اعتبار ات و منابع ملی این سازمان هنوز ابلاغ نشده است، گفت:با این حال در ۸ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبارات عتمرانی در اختیار استان ها قرار دادیم و اگر اعتبار ات ملی به طور کامل ابلاغ شود شاهد جهش در طرح های راهداری خواهیم بود.

امانی با اشاره به افتتاح ۲ مجتمع خدماتی رفاهی در استان قزوین یاد آور شد:هرچه بخش خصوصی بیشتر به این حوزه ورود پیدا کند و مجتمع های خدماتی رفاهی بیشتری ساخته شود به همان اندازه هم از حجم تصادفات جاده ای ما کاسته می شود و به همین خاطر ادارات کل راهداری موظف به حمایت حداکثری از سرمایه گذاران در این بخش هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین نیز در این آئین با بیان اینکه استان قزوین کریدور ارتباطی ۱۱ استان کشور به حساب می آید، گفت:با این حال شاهد این هستیم که بودجه حوزه راهداری استان قزوین در مقایسه با استان های کم تردد و کم رفت و آمد ناچیز است و باید برای رفع این مشکل وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پای کار باشند.

رجب رحمانی از فرسودگی ۷۰درصد از راه های روستایی شهرستان تاکستان خبر داد و گفت:برای بازسازی و مرمت این راه های روستایی به اعتبارات ملی ویژه نیاز داریم و اگر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین در این حوزه پیگیری های داشته باشد می توانیم از طریق کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون تلفیق تحولاتی در این بخش ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از مسیرهای مهمی که به مسیر کربلا و جاده‌های اربعین وصل می‌شود، جاده تاکستان-رزن است که در حال حاضر روکش آسفالت آن از بین رفته و وضعیت روشنایی هم در این جاده نامناسب است و انتظار ما این است که برای ترمیم و روشنایی این جاده اقدامات جدی صورت بگیرد؛ چرا که این جاده مسیر ارتباطی ۲ استان قزوین و همدان است.

رحمانی ادامه داد: بسیاری از آزادراه‌ها و محورهای مواصلاتی استان قزوین در سطح کلان و ملی اهمیت راهبردی دارند و بنابراین اگر این محورها اصلاح و بازسازی شوند، کل مردم ایران از آن نفع می‌برند و نباید فکر کنیم که اگر جاده‌ای را احداث یا ترمیم می‌کنیم، فقط مردم یک شهر یا یک استان از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با ذکر اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه راهداری و راه‌سازی به شکل ضعیفی بیان شده است، گفت: اگر این خدمات را به موقع و درست اعلام نکنیم، دشمن از حربه‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده و مردم ما را ناامید می‌کند و به همین خاطر در حوزه جهاد تبیین باید فعال‌تر باشیم.

رحمانی اضافه کرد: صحبت‌های رئیس سازمان راهداری مورد موافقت مجلس قرار دارد و ما هم تلاش می‌کنیم وضعیت بودجه راه‌های روستایی را در حد توان در قانون بودجه سال آینده متحول کنیم.

براساس این گزارش ، مجتمع خدماتی رفاهی در کیلومتر ۲۰ مسیر قزوین-تاکستان در شهرستان تاکستان از جمله ۹طرحی بود که آیین نمادین افتتاح این طرح ها در آن برگزار شد.

مجتمع خدماتی رفاهی در کیلومتر ۶۹ آزادراه قزوین- زنجان، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی اشتجین-کنشکین به طول پنج و نیم کیلومتر، بهسازی و لکه گیری و روکش آسفالت راه روستایی فشالنج به طول چهار کیلومتر، بهسازی و لکه گیری راه روستایی برزلجین به طول سه و نیم کیلومتر و افتتاح زیرسازی و آسفالت راه روستایی قازانداقی تاکستان از دیگر طرح های به بهره رسیده بود.

این گزارش می افزاید ،بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی ضیاءآباد- شنین به طول یک و نیم کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی بام چشمه به طول یک کیلومتر و زیرسازی و آسفالت راه روستایی قرقسین-اسفرورین به طول ۵۰۰ متر نیز در این مراسم مورد بهره برداری قرار گرفت.

در آیین بهره برداری از این طرح ها رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: راه های استان به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: قزوین روزانه به تردد یک میلیون خودرو در حال نزدیک شدن است که حکایت از اهمیت مسیر های این استان دارد.

حق لطفی گفت: تامین ایمنی و خدمات دهی به مسافران از اولویت های ماست و با همین رویکرد از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ایجاد تاسیسات خدماتی و رفاهی استفاده می کنیم.

وی اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته حجم عملیات آسفالت راه های روستایی استان قزوین ۲ برابر شده است همچنین ۱۰۰ هزار تن آسفالت در راه های شریانی انجام و ۹۰ کیلومتر راه روستایی امسال آسفالت شد.

 

استان قزوین آماده اجرای پروژه های هوشمندسازی پایش جاده ای است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دفتراستانداری قزوین با محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد

استاندار قزوین در این دیدار با اشاره به بالا بودن میزان تصادفات جاده‌ای در 2 آزادراه اصلی استان یعنی قزوین-کرج و قزوین-زنجان، اظهار داشت: علت بعضی از این تصادفات مسائل و مشکلات مربوط به حوزه راهداری است و به همین خاطر باید برای رفع نقاط پرحادثه در این محورهای موصلاتی اقدام شود.

محمدمهدی اعلایی با بیان اینکه عامل اصلی تصادفات رعایت نشدن فاصله طولی بین خودروها در آزادراه‌ها است، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته جهان که در حوزه مدیریت ترافیک و سوانح جاده‌ای پیشرو هستند، مبنای ثبت جرایم رانندگی همین فواصل طولی بین خودروها است و در کشور ما هم باید عدم رعایت فاصله طولی ملاک اصلی جریمه کردن باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین میزان سوانح و تصادفات جاده‌ای را به کمترین مقدار ممکن برسانیم و استان قزوین آمادگی کامل دارد تا پروژه‌های هوشمندسازی پایش جاده‌ای مانند نصب دوربین‌های را اجرایی کند.

استاندار قزوین با تأکید بر لزوم اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام راهداری در استان قزوین، تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم عمده‌ای از ترددهای جاده‌ای و آزادراهی کشور از مسیرهای مواصلاتی استان قزوین صورت می‌گیرد، انتظار ما این است که سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاد‌ه‌ای اجرای این طرح‌ها را در اولویت اصلی خود قرار دهد.

در این دیدار همچنین درباره افزایش بودجه‌های استان قزوین در بخش راهداری، بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی استان و راه‌های روستایی و لزوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان بحث و تبادل نظر شد.

جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قزوین هم درباره وضعیت جاده‌های استان و اقدامات انجام‌ شده توسط این اداره‌کل گزارشی ارائه کرد.

 

تجلیل از خادمان اربعین حسینی در قزوین

مراسم تجلیل از خادمان اربعین در قزوین با حضور داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هیأت همراه برگزارشد.

در این آیین که حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به همراه جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در آن حضور داشتند ۱۶۰ تن از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین و نیروهای جهادی و مردمی که در ایام اربعین امسال با حضور در مرز مهران به زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت‌رسانی کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها:

نظر شما