شناسهٔ خبر: 57501281 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ارتقای درجه ایمنی راههای شریانی کشور،برنامه تحولی پیش روی سازمان

موج نیوز

با توجه به برگزاری دوره های متعدد آموزشی با رویکرد ارزیابی و ارتقای ایمنی راههای کشور در سطح معاونان راهداری، روسای ادارات ایمنی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها و روسای ادارات شهرستانها ، انتظار می رود این تجارب و آموزشها در برنامه تحولی پیش روی سازمان مبنی بر ارتقای درجه ایمنی راههای شریانی موثر واقع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب افزود:اجرای دستورالعملهای ابلاغی از سوی ستاد مرکزی باید با تدقیق و به موقع انجام شود . روسای ادارات ایمنی استانها و شهرستانها در واقع در خط مقدم اقدامات حضور دارند بنابراین هماهنگی هرچه بیشتر ادارات کل استانها با روسای شهرستانها و افزایش دانش فنی وسطح معلومات آنها در حوزه فعالیتهای مربوط به ایمنی راه مورد تاکید است.

اکبری خاطر نشان کرد:در دنیای امروز راهداری مدرن ، اجرای مبتنی بر دانش فنی برنامه ها توسط معاونان راهداری بسیار اهمیت دارد این امر در تعامل ارادات راهداری با دیگر سازمانهای دی ربط ایمنی راه و توجیه علمی و اجرایی طرحهای راهداری و ارتقای ایمنی اثری مشهود خواهد داشت .

وی همچنین اظهار داشت:از این پس تخصیص منابع بودجه‌ای و اعتباری صرفا برای طرح‌های مستند و مستدل هماهنگ با برنامه‌ تحولی مذکور ارائه شده در اختیار معاونین راهداری استان‌ها قرار می‌گیرد و طرحهای مورد درخواست برای دریافت اعتبار ، منضم به گزارشهای ارزیابی ارتقای درجه ایمنی راه ارسال شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود :مورد تاکید است که سامانه ارزیابی ارتقای درجه ایمنی راه در این دوره و دوره های تخصصی که در چندین ماه گذشته برگزار شد را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به اجرای طرحهای ارتقای درجه ایمنی راهها و اقدامات مرتبط بر اساس دستورالعملهای ابلاغی از سوی ستاد مرکزی اهتمام جدی صورت گیرد .

گفتنی است در این نشست تخصصی ، آموزشهای لازم در حوزه ایمنی از سوی مشاور ریاست سازمان در مطالعات راهبردی به صورت مبسوط ارایه شد و‌ مدیران کل مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری و دفتر نگهداری علایم ، تجهیزات و توسعه ایمنی راه به تشریح سامانه ارزیابی ایمنی راههای شریانی که در سطح ۶۰ هزارکیلومتر از راههای کشور انجام شده است ، برنامه تحولی ارتقای درجه مقاطع دارای درجه ۱و ۲ ( یک و دو ستاره ) پرداختند که از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد .

برچسب‌ها:

نظر شما