شناسهٔ خبر: 57360382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آیین اختتامیه هفتمین دوره جام قهرمانان بازی های ویدیوئی ایران

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آیین اختتامیه هفتمین دوره جام قهرمانان بازی های ویدیوئی ایران که با حضور دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی کشور و مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، گفت:گسترش بازی‌های رایانه ای و ویدیویی عرصه ای برای تعاملات فرهنگی فراهم آورده است و ورزش‌های رایانه‌ای در کنار ورزش‌های فکری و جسمی اهمیت یافته است.

وی ادامه داد: در طراحی این قبیل بازی‌ها استعدادهای خوبی داریم و استعدادهای استان اردبیل نیز نسبت به استان‌های دیگر قابل توجه و بیشتر است و به علاقه مندان این بازی‌ها توصیه می‌کنم وارد میدان طراحی بازی‌های رایانه ای شوندمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اساس این بازی‌ها با نگاه فرهنگی و ورزشی به همراه حرکت‌های ذهنی خلاق تدارک دیده شده تا رشد و بالندگی نسل‌های آینده را شاهد باشیم.

بحرالعلومی فراگیری مخاطبان را در این بازی‌ها یادآور شد و افزود: در مجتمع فدک اردبیل فرصتی فراهم شد تا ده‌ها علاقه‌مند بازی‌های رایانه‌ای و موبایل گردهم بیایند تا همزمان با بازی‌های جام جهانی که فضای نشاط جامعه را پر کرده، این رویداد را برگزار کنیم.

در ادامه محمد صادق دهنادی دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون بازی ساز در کشور داریم و حدود ۲۵ تا ۲۶ میلیون بازی موبایلی وجود دارد، گفت: سه برابر دانش آموزان کشور به عنوان بازی‌ساز و بازی‌باز در این حوزه فعالیت می‌کنند و از این ظرفیت عظیم می‌توان برای طراحی و تولید محصولات فکری مفید و اشتغالزایی مرتبط استفاده کرد

دهنادی گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها بر حوزه بازی‌های ویدیویی ایران نیز تاثیرگذار بوده اما استعدادهای بازی‌سازها ایرانی بسیار قابل توجه است به نحوی که از نظر طراحی و ایده پردازی و تولید بازی حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح بین المللی داریم و بازی سازهای ما بارها در رقابت‌ها و جشنواره‌های منطقه ای و جهانی درخشیده اند.

وی همچنین درخصوص هفتمین جام قهرمانان به میزبانی استان اردبیل گفت: ۱۴۰ نفر از استان اردبیل در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و ۲۰ نفر از آنها خانم بودند که برای نخستین بار در این رقابت‌ها با موضوع فیفا حضور داشتند و برای شرکت کنندگان کارگاه های سواد رسانه ای و تجربه بازی‌سازی برگزار شد.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی ایران افزود: علاوه بر شرکت کنندگان از استان اردبیل، ۲۵ هزار نفر در بخش مجازی این جام در چهار بازی از سراسر کشور مشارکت کرده بودند و این رقابت‌ها را با رویکرد نشاط افزایی، توجه به پیوست فرهنگی و استعدادیابی برگزار می‌کنیم.

دهنادی ادامه داد: تاکنون ۶ دوره از این جام رقابت‌ها در کشور برگزار شده است و بازی‌سازهای ایرانی در سال ۲۰۱۵ مقام چهارم را در جهان کسب کرده بودند و در این دولت تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها را در استان‌ها توسعه دهیم.

وی افزود: این رقابت‌ها تاکنون در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، مازندران، قزوین و اردبیل برگزار شده است و از دستگاه‌های فرهنگی بخصوص آموزش و پرورش انتظار داریم در ارتقا سواد رسانه ای جامعه هدف، با ما همکاری کنند و برای راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی در اردبیل آماده همکاری هستیم.

اجرای سرود ایران قوی توسط گروه سرود روستای کرکر اردبیل و برگزاری مسابقه نهایی بین نفرات دوم و اول جام، از بخش‌های دیگر اختتامیه بود و در پایان از برترین‌های استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی تجلیل شد

         

.

 

نظر شما