شناسهٔ خبر: 57353920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای:

سه برابر دانش‌آموزان کشور در بازی‌های رایانه‌ای فعال هستند

اردبیل - ایرنا - دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی و رایانه ای گفت: سه برابر دانش آموزان کشور به عنوان بازی‌ساز و بازی‌باز در این حوزه فعالیت می‌کنند و از این ظرفیت عظیم می‌توان برای طراحی و تولید محصولات فکری مفید و اشتغالزایی مرتبط استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد صادق دهناوی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: بیش از ۳۰ میلیون بازی ساز در کشور داریم و حدود ۲۵ تا ۲۶ میلیون بازی موبایلی وجود دارد.

وی اظهار کرد: بازی‌های ویدیویی قابلیت‌های مختلفی دارند و برای رفع مشکلات روانی و درمان بیماری‌هایی نظیر روان پریشی و اوتیسم نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند و در بازی‌های ویدیویی تا بحال زمینه اشتغال ۲ هزار نفر ایجاد شده است.

دهناوی گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها بر حوزه بازی‌های ویدیویی ایران نیز تاثیرگذار بوده اما استعدادهای بازی‌سازها ایرانی بسیار قابل توجه است به نحوی که از نظر طراحی و ایده پردازی و تولید بازی حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح بین المللی داریم و بازی سازهای ما بارها در رقابت‌ها و جشنواره‌های منطقه ای و جهانی درخشیده اند.

وی همچنین درخصوص هفتمین جام قهرمانان به میزبانی استان اردبیل گفت: ۱۴۰ نفر از استان اردبیل در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و ۲۰ نفر از آنها خانم بودند که برای نخستین بار در این رقابت‌ها با موضوع فیفا حضور داشتند و برای شرکت کنندگان کارگاه های سواد رسانه ای و تجربه بازی‌سازی برگزار شد.

دهناوی افزود: علاوه بر شرکت کنندگان از استان اردبیل، ۲۵ هزار نفر در بخش مجازی این جام در چهار بازی از سراسر کشور مشارکت کرده بودند و این رقابت‌ها را با رویکرد نشاط افزایی، توجه به پیوست فرهنگی و استعدادیابی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: همزمانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی با جام جهانی فوتبال سبب شد موضوع اصلی بازی‌های ارائه شده در این جام، مربوط به فوتبال و فیفا ۲۰۲۲ باشد و در این راستا با فدراسیون بازی‌های الکترونیک همکاری نزدیک داریم.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی افزود: نهاد ملی بازی‌های رایانه ای تصمیم دارد برنامه‌ها و کارهای ملی انجام دهد و خدمات خود را با توجه به حمایت‌های دولت، به کل کشور گسترش دهد.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ دوره از این جام رقابت‌ها در کشور برگزار شده است و بازی‌سازهای ایرانی در سال ۲۰۱۵ مقام چهارم را در جهان کسب کرده بودند و در این دولت تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها را در استان‌ها توسعه دهیم.

دهناوی افزود: این رقابت‌ها تاکنون در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، مازندران، قزوین و اردبیل برگزار شده است و از دستگاه‌های فرهنگی بخصوص آموزش و پرورش انتظار داریم در ارتقا سواد رسانه ای جامعه هدف، با ما همکاری کنند و برای راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی در اردبیل آماده همکاری هستیم.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این آئین گفت: گسترش بازی‌های رایانه ای و ویدیویی عرصه ای برای تعاملات فرهنگی فراهم آورده است و ورزش‌های رایانه‌ای در کنار ورزش‌های فکری و جسمی اهمیت یافته است.

وی ادامه داد: در طراحی این قبیل بازی‌ها استعدادهای خوبی داریم و استعدادهای استان اردبیل نیز نسبت به استان‌های دیگر قابل توجه و بیشتر است و به علاقه مندان این بازی‌ها توصیه می‌کنم وارد میدان طراحی بازی‌های رایانه ای شوند.

اجرای سرود ایران قوی توسط گروه سرود روستای کرکر اردبیل و برگزاری مسابقه نهایی بین نفرات دوم و اول جام، از بخش‌های دیگر اختتامیه بود و در پایان از برترین‌های استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی تجلیل شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

نظر شما