شناسهٔ خبر: 57017162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرقت 4 میلیاردی سارقان جوان از طریق اسکیمر /کشف 30 کیلو تریاک از جاساز 206

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: متهمان از طریق اسکیمر، از حساب بانکی 30نفر از مالباختگان بیش از 4 میلیارد ریال سرقت کرده بودند که توسط پلیس فتا استان قزوین دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی با اشاره به دستگیری 2 سارق در استان البرز اظهارداشت: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران به وسیله "دستگاه اسکیمر" کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و متوجه شدند که متهمان در شهرستان البرز با خودرو پیکان وانت در پوشش فروشنده سیار، کارت های عابر بانک قربانیان را کپی برداری می کردند.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آن‌ها در استان البرز مورد شناسایی قرار گرفت که در عملیاتی غافلگیرانه، 2 مجرم سایبری به همراه کارت های بانکی و سایر ادله جرم دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده دو جوان 20 و 21 ساله هستند، افزود: این افراد در بازجویی های فنی پلیس به جرم خود اعتراف و 30 عدد کارت عابر بانک شهروندان را کپی برداری و با آن ها اقدام به خرید کنسول های بازی رایانه ای و در نهایت پولشویی می کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین از تکمیل پرونده و تحویل متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز اول توسط صاحب کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

کشف 30 کیلو تریاک از جاساز 206 

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف بیش از 30 کیلو تریاک از جاساز حرفه ای در خودرو 206 خبر داد.

سردار ابراهیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح‌های قاطع و مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با تسلط اطلاعاتی از ورود محموله موادمخدر به شهر قزوین مطلع شدند.

وی افزود: ماموران این پلیس با رصد دقیق اطلاعاتی محور تردد یک دستگاه خودرو سواری 206 حامل موادمخدر را در محور "بوئین زهرا-قزوین" شناسایی و طی عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی 30 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف کردند.

سردار ابراهیمی عنوان کرد: در این ارتباط 2 قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما