شناسهٔ خبر: 57022178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

سرقت ۴ میلیاردی سارقان جوان شهرستان البرز از طریق اسکیمر

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: متهمانی که از طریق اسکیمر از حساب بانکی ۳۰ نفر از مالباختگان بیش از ۴ میلیارد ریال سرقت کرده بودند توسط پلیس فتا قزوین شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار علی ابراهیمی در تشریح جرئیات این خبر گفت: با دریافت پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیرمجازی صورت گرفته، موضوع در دستور کار جدی کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی‌برداری شده و از این طریق با دسترسی به وجوه آنان، اقدام به پولشویی می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند که متهمان در شهرستان البرز با خودروی پیکان وانت در پوشش فروشنده سیار کارت‌های عابران بانک قربانیان را کپی برداری می‌کردند.

وی ادامه داد: با بررسی و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آنان در استان البرز مورد شناسایی قرار گرفت که در عملیاتی غافلگیرانه، ۲ مجرم سایبری به همراه کارت‌های بانکی و سایر موارد جرم دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه متهمان این پرونده ۲ جوان ۲۰ و ۲۱ ساله هستند، افزود: این افراد در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف و ۳۰ عدد کارت عابر بانک شهروندان را کپی برداری و با آن‌ها اقدام به خرید کنسول‌های بازی رایانه‌ای و در نهایت پولشویی می‌کردند.

ابراهیمی از تکمیل پرونده و تحویل متهمان جهت ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه‌های کارت خوان سیار حتما رمز اول توسط صاحب کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند و فروشنده نیز موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

نظر شما