شناسهٔ خبر: 56335415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزار مددجوی زندانی در خراسان‌شمالی، مشغول به کار هستند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از اشتغال به کار یک هزار مددجو در زندان های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مددجویان مرد و ۱۰۰ درصد مددجویان زن مشغول به کار هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: حدود ۹۷ درصد زندانیان استان را مردها و ۳ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند که بیشتر این مددجویان در سه زندان بجنورد، شیروان و اسفراین و در سه بخش اعزام به کار، نشسته و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: از این تعداد جمعیت کیفری، ۴۳۰ مددجوی اعزام به کار بطور میانگین دستمزد ماهانه ای معادل ۵ میلیون ریال دریافت می کنند و ۵۷۰ مددجوی دیگر نیز در قسمت های دیگر از قبیل گلیم بافی، کیف بافی و فرش بافی و ... بطور خود درآمدی مشغول به کار می باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: با انعقاد تفاهم نامه و جلب مشارکت و همکاری ادارات کل زندان ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در طول شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ برای ۵۰ نفر از خانواده های زندانیان استان به نحو مقتضی اشتغال زایی شده و در حال حاضر این افراد در زمینه های دامداری، خیاطی و کشاورزی فعالیت می کنند.

براتی زاده با اشاره به رتبه کشوری زندان های استان خراسان شمالی در حوزه های اشتغال و حرفه آموزی مددجویان اظهار داشت: رشته های مرتبط با صنعت، کشاورزی، دامپروری و  خدماتی از جمله حوزه  های آموزش مددجویان به شمار می رود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه به میانگین سنی بین ۲۶ تا ۴۵ حدود ۷۲ درصد زندانیان استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این محدوده سنی با توجه به جوانی و نشاط و برخورداری از توانمندی های متصور و مورد انتظار می تواند یک ظرفیت ارزشمند در حوزه کارآفرینی به شمار رود.

پایان پیام/آ

نظر شما