شناسهٔ خبر: 66384843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: کشت و صنعت لرستان ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه گیاهان دارویی را دارد

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد افزود: مهمترین نکته در خصوص موفقیت این مجموعه، رویکرد مدیریتی آن است، همچنین سرمایه گذاری جزو مزیت های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر بوده که در نتیجه، اشتغال زیادی به همراه دارد، امنیت غذایی را افزایش و روحیه و سبک زندگی را تغییر می دهد.

وی بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و تصریح کرد: سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و از طرفی همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.

‌وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد و بیان کرد: حتی نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان گفت: مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد، از طرفی شهرک صنعتی آن به زودی بهره برداری خواهد شد.

شفقت با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه، چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.

وی تاکید کرد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد که جهاد کشاورزی باید در این راستا به صورت جدی اقدام کند.

نظر شما