شناسهٔ خبر: 66638628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

زنجان جزو ۱۲ استان دارای سند مهندسی فرهنگی است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: این استان جزو ۱۲ استان دارای سند مهندسی فرهنگی است که این سند در بازه زمانی پنج ساله در شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر حاج علی اکبری در دیدار با حجت الاسلام علی فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان، افزود: سند مهندسی فرهنگی در رویکرد مجموعه فرهنگ و هنر استان با فعالیت‌های تعریف شده بر مسائل هویتی و ارزشی دنبال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در این سند پنج مساله و چالش فرهنگی استان شامل کمبود فضا و مکان و نبود امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی و کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است.

علی اکبری در ادامه با اشاره به برنامه‌های مصوب پیش روی این دستگاه فرهنگی، اظهار داشت: در قرارگاه شهید آوینی برگزاری سوگواره ملی کودکان و نوجوانان، اجرای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، آفرین واره آئین‌های عزاداری زنجانی‌ها، رویداد فرهنگی غواصان دریادل و خط شکنان و تربیت حافظان قرآنی در ۶ ماهه نخست امسال مصوب شده است که اجرایی خواهد شد.

۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر زنجانی عضو سامانه بچه‌های مسجد هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: ۳۸۶ باب کانون عمومی و ۲۴ کانون تخصصی خواهران در استان زنجان با عضویت ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه بچه‌های مسجد فعالیت می‌کند.

محسن اسلامی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های مختلف سال برای حل مشکلات مردم در مساجد حاضر می‌شوند، افزود: حضور مدیران دستگاه‌ها به خصوص قضات در مساجد شهرک‌های اقماری برای تبیین مسائل حقوقی و پاسخگویی به سوالات مردمی مورد انتظار است.

نظر شما