شناسهٔ خبر: 56358962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۲۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون ۲۷ هزار و ۳۲۲ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در مقابل زنان سرپرست خانوار توانمندسازی آن‌هاست، اظهار کرد: در این راستا کمیته امداد با ارائه خدمات اشتغال‌زایی، حمایت از تحصیل، درمان و توانمندسازی مددجویان بیمار و بیمه تأمین اجتماعی اقدام به حمایت از این افراد نموده است.

وی گفت: همچنین کمیته امداد این استان در راستای توانمندسازی و حفظ سلامت این جامعه هدف، تلاش می‌کند زندگی مشترک این بانوان را با همسران قبلی‌شان گره بزند و اگر زنان مطلقه شرایط رجوع به همسر قبلی را نداشتند، آموزش‌های فرهنگی و فکری به این افراد ارائه می‌دهد تا نسبت به تشکیل خانواده تشویق شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی افزود: طی سال قبل این نهاد موفق شد در قالب طرح دوباره زندگی ۶۸ زن را به زندگی مجدد با همسرانشان برگرداند.

الهی راد اظهار داشت: هم اکنون ۲۷ هزار و ۳۲۲ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی در ادامه به بسته‌های حمایتی این نهاد در توسعه بیمه‌های تامین اجتماعی در جهت برقراری بازنشستگی و توانمندسازی این زنان اشاره کرد و بیان داشت: به تازگی سقف تعداد نفرات زنان سرپرست خانوار در پوشش بیمه تامین اجتماعی افزایش یافته است و به زودی ۴۱۴ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد شامل زنان مطلقه و فوت سرپرست تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

الهی راد با بیان اینکه این زنان پس از واریز هزینه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۱۰سال از سوی کمیته امداد، بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون ۸۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار این نهاد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی گفت: کمیته امداد به‌منظور تشویق و حمایت از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار دو بسته تشویقی دارد به‌طوری‌که بر اساس این بسته‌ها اگر یک زن سرپرست خانوار ازدواج کند، پس از ازدواج نیز خدمات کمیته امداد برای او قطع نمی‌شود، همچنین اگر همسر آینده زن بیکار باشد، می‌تواند از وام اشتغال کمیته امداد استفاده کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۶ هزار و ۱۰۳ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۸۷۸ خانوار معیشت بگیر این نهاد هستند.

پایان پیام/س

نظر شما