شناسهٔ خبر: 56291991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از برگزاری همایش منطقه‌ای علمی، ترویجی زکات با حضور مسئولان کشوری و استانی به میزبانی خراسان‌شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه همایش زکات با رویکرد علمی، ترویجی و آموزشی در ۲۱ مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات در استان می‌تواند در اشاعه این فرهنگ بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که در این همایش رویکرد پژوهشی و علمی مورد توجه است، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و خلاهای قانونی در ترویج و توسعه فرهنگ زکات، اثربخشی پرداخت زکات در محرومیت‌زدایی خراسان‌شمالی، نقش زکات در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی، آسیب شناسی شیوه‌های ترویج فریضه الهی زکات، نقش حاکمیت در توسعه فریضه الهی زکات، آثار اجتماعی اقتصادی و تربیتی زکات از جمله محورهای مقالات ارسالی به این همایش است که پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش واقع در محل کمیته امداد استان (کمر بندی شهید مدرس ) ارسال کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی افزود: استفاده از ظرفیت‌های علمی در تبیین جایگاه زکات و تقدیر از مقالات و یافته‌های پژوهشی و تقدیر از مودیان و زکات دهندگان برتر از جمله مسائلی است که در این همایش مورد توجه قرار دارد.

پایان‌ پیام/ز

نظر شما