شناسهٔ خبر: 55701034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با اعلام از سوی فرماندار سواستوپل؛

روسیه از سرنگون کردن ۲ پهپاد بر فراز کریمه خبر داد

فرماندار سواستوپل اعلام کرد که روسیه ۲ فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری دویچه وله، به گفته مقام‌ های روسی، پدافند ضدهوایی فرودگاه نظامی روسیه در شبه‌ جزیره کریمه، یک پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.

در روزهای اخیر چند انفجار در کریمه رخ داده و منابع روسی از سرنگونی یک پهپاد دیگر نیز خبر داده‌ اند.

در پی وقوع چند انفجار در اطراف تاسیسات نظامی و یک زاغه مهمات روسیه در شمال شبه‌ جزیره کریمه، فرماندار این منطقه از سرنگونی یک پهپاد اوکراینی خبر داد.

میخائیل رازوژایف، فرماندار سواستوپل در کانال تلگرامی خود نوشت که سامانه ضدهوایی نیروهای روسی در کریمه یک پهپاد اوکراینی را در شمال این منطقه سرنگون کرده است.

ظاهرا این اتفاق در حوالی فرودگاه نظامی بلبک در شمال سواستوپل رخ داده که منابع محلی از وقوع دست‌ کم ۴ انفجار در آن خبر داده بودند.

رویدادهای روز گذشته در شبه‌جزیره کریمه تقریبا همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اوکراین و دیدار آنها با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور رخ داد.

روز سه‌شنبه نیز انفجار مهیبی در یک زاغه مهمات نیروهای روسی در شمال شبه‌ جزیره کریمه اتفاق افتاد که روسیه علت آن را «خرابکاری» اعلام کرده بود؛ اما در مورد جزئیات آن و میزان خسارت‌ ها توضیح بیشتری ارائه نشده است.

گفتنی است که به دنبال آغاز بحران اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰)، محور غربی به سرکردگی آمریکا تحریم هایی را علیه مسکو به اجرا درآورد؛ کرملین هم در اقدامی تلافی جویانه جریان گاز روسیه به چندین کشور اروپایی را قطع کرد و لذا از هم اکنون این کشورها با کمبود انرژی دست و پنجه نرم می کنند.

نظر شما