شناسهٔ خبر: 55698360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جدیدترین اقدام خرابکارانه در روسیه

انفجار و آتش سوزی در نزدیکی اهداف نظامی در کریمه

در جدیدترین اقدامات خرابکارانه در داخل قلمروی روسیه، اهداف نظامی در داخل خاک این کشور و همچنین شبه جزیره کریمه هدف انفجار و آتش سوزی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه گاردین، دو روستا در روسیه پس از آتش سوزی انبار مهمات نزدیک استان مرزی "بلگورود" با اوکراین تخلیه شد. این انبار مهمات در نزدیک روستای "تیمونوو" در ۵۰ کیلومتری مرز با اوکراین دچار حریق شد البته این حریق، تلفاتی نداشته است.

همچنین به گفته فرماندار سواستوپل، دست کم چهار انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی "بلبک" در شمال این استان واقع در کریمه رخ داد. خسارات و تلفاتی در این انفجارها متحمل این منطقه نشده است.

وزارت دفاع اوکراین در توئیتی پس از وقوع این آتش سوزی‌های گسترده در تیمونوو که مقام‌های روسی علت آن را "سیگاری‌های بی دقت" اعلام کرده بودند، با شوخی نوشتند: "سیگار کشیدن، می‌کُشد!"

این آتش سوزی‌ها و انفجارها روز پنجشنبه و در ست پس از انفجارهای مهیب در یک پایگاه هوایی و انبار مهمات در کریمه اتفاق افتاد. پس از این حملات، بسیاری از روس تبارهای منطقه شبه جزیره کریمه را ترک کردند.

هم‌چنین فرماندار منطقه سواستوپل در کریمه می‌گوید یک پهپاد اوکراینی توسط پدافند ضد هوایی در نزدیکی یک فرودگاه نظامی کلیدی کریمه سرنگون شده است.

با این حال صدای چندین انفجار در پایگاه هوایی بلبک روسیه رخ داد، اما میخائیل رازوژایف، فرماندار منطقه می‌گوید که هیچ خسارتی در کار نبوده است.

یک پایگاه هوایی دیگر روسیه در فرودگاه ساکی و در شبه‌جزیره کریمه در اوایل ماه جاری در اثر انفجارهای متعدد به شدت آسیب دیده بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

نظر شما