شناسهٔ خبر: 55694852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله پهپادی به پایگاه هوایی روسیه در کریمه

منابع خبری از وقوع انفجارهای مهیب در نزدیکی فرودگاه نظامی روسیه واقع در شبه‌جزیره کریمه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

رویترز به نقل از منابع خبری محلی اعلام کرد دست‌کم ۴ انفجار مهیب پنجشنبه شب (به وقت محلی) در نزدیکی پایگاه هوایی «بِلبِک» متعلق به روسیه در شمال «سِواستوپول» در شبه‌جزیره کریمه روی داده است.

به گزارش رویترز، فرماندار «سواستوپول» به رسانه‌های روسی خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی در پایگاه هوایی «بلبک» یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در حریم هوایی این پایگاه سرنگون کردند.

فرماندار «سواستوپول» همچنین گفت که این حادثه تلفات یا خسارتی در پی نداشته و تصاویر انفجار‌ها مربوط به پهپاد سرنگون شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش الجزیره، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین لحظاتی بعد از این حمله گفته است: «هیچ چیز ما را از هدف قرار دادن کریمه و سایت‌های موجود در آن باز نمی‌دارد.»

<div id="video-display-embed-code_16494471"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8216485/16494471?width=400&height=300"></script></div>

«میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین نیز همزمان گفت: «می‌توانیم پل کرچ را که روسیه و کریمه را به هم متصل می‌کند تخریب کنیم. هدف قرار دادن تأسیسات و پل‌های ساخته شده توسط روس‌ها مشروع است.»

پیش از این نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه «بلگورود» در جنوب روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک انبار مهمات در جنوب روسیه و در مرز اوکراین به دلایل نامشخصی دچار آتش‌سوزی شده و ساکنان دو روستای اطراف آن به سرعت تخلیه شدند و به کسی آسیب نرسیده است.

مقامات روسیه همچنین روز سه‌شنبه گذشته نیز برخی نیرو‌های اوکراینی را مسئول سازماندهی مجموعه‌ای از انفجار‌ها در انبار مهمات در کریمه اعلام کردند.

نظر شما