شناسهٔ خبر: 55602494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صحن جمهوری حرم مطهر رضوی مسقف می‌شود

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت:مطالعات طرح مسقف شدن صحن جمهوری و تبدیل آن به رواق سرپوشیده انجام شده است.

صاحب‌خبر -

 

خلیل ا... کاظمی رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: مطالعات طرح مسقف شدن صحن جمهوری اسلامی و تبدیل آن به رواق سرپوشیده به عنوان فضای زیارتی ویژه زائران امام رئوف (ع) انجام شده و ان شاءا... طی امسال وارد مرحله اجرایی و عملیاتی آن خواهیم شد.

وی یادآور شد: سه پروژه تعویض سنگفرش‌ها، مسقف‌سازی بخش میانی و نورپردازی صحن پیامبر اعظم (ص) نیز در دستور کار سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی قرار دارد و علاوه بر آن تقویت روشنایی صحن‌های کوثر، جمهوری اسلامی و پیامبر اعظم (ص) به زودی انجام خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: ایجاد فضای کتاب خوانی در رواق‌ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، راه‌اندازی ۱۳ اتاق تشرف ویژه خواهران برای امانت دادن چادر، نوسازی تابلو‌های راهنما در تمامی اماکن متبرکه، طلاکاری و نقره‌کاری ۱۴ درِ سنتی، بازپیرایی گنبد مسجد گوهرشاد تا پایان امسال، سامان دهی و زیباسازی بیش از ۵ هزار متر مربع از بام‌ها و ... از دیگر پروژه‌های در حال اجرای سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی است.

افزایش هزار و ۱۰۰ ظرفیت پارک در پارکینگ‌های زیرگذر حرم 

پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر به جز پارکینگ ویژه خدام، دارای بیش از دو هزار و ۴۰۰ ظرفیت پارک خودروست که با دستور اخیر تولیت معزز آستان قدس رضوی، تمامی این ظرفیت صرفا در اختیار زائران عزیز قرار گرفته و محل‌های دیگری برای پارک خودروی کارکنان این آستان در نظر گرفته شده است.

او افزود: با اجرایی شدن این طرح، تمامی ظرفیت عظیم سه پارکینگ زیرگذر حرم مطهر به زائران عزیز اختصاص یافته و ظرفیت پارک ۱۱۰۰ خودرو که پیش از این در اختیار کارکنان آستان قدس رضوی بود نیز به پارکینگ زائران اضافه شده است.

کاظمی به طرح جدید سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر در حوزه مدیریت این پارکینگ‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون هوشمندسازی پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی را در دستور کار داریم که به شدت پیگیر اجرای آن هستیم. یکی از مزیت‌های هوشمندسازی، ارائه لحظه‌ای اطلاعات در خصوص وضعیت خالی یا پر بودن آن هاست که زائران بزرگوار را برای مراجعه به پارکینگ‌های زیرگذر راهنمایی خواهد کرد.

نظر شما