شناسهٔ خبر: 55594216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷ هزارمتر مربع فضای زیارتی در پشت‌بام صحن‌های حرم رضوی احداث می‌شود

مشهد-ایرنا-رییس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: مطالعات ایجاد ۷ هزار مترمربع فضای زیارتی در پشت بام صحن‌های جمهوری اسلامی و شیخ بهایی انجام شده است که این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل‌الله کاظمی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های در حال احداث حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: پروژه پشت بام زیارت با هدف توسعه فضای زیارتی و بهره مندی بیشتر از محیط حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای پروژه های در حال احداث حرم مطهر حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ پروژه در حرم مطهر در حال احداث است که بیشتر آنها تا پایان سال جاری به اتمام خواهند رسید.

رییس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر، حفظ انواع هنرهای اسلامی در معماری و حفظ آرامش و رضایت زائران در حین پروژه های عمرانی را از مهمترین اولویت ها مراحل ساخت پروژه ها دانست و اظهار داشت: تغییرات انجام شده با هدف برطرف شدن نیاز زائران تا ۲۰ سال آینده و همچنین ارتباط معنادار حرم مطهر با فضای شهری انجام خواهد گرفت.

۷ هزارمتر مربع فضای زیارتی در پشت‌بام صحن‌های حرم رضوی احداث می‌شود

کاظمی خاطر نشان کرد: افزایش حضور و متفاوت شدن نیاز زائران از اصلی ترین معیارها برای تغییر و تحولات در فضای حرم مطهر است که جهت رفاه و آسایش بدون تغییر در شاکله حرم رضوی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت مرتفع کردن گنبد بارگاه رضوی نیز گفت: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده که در مرحله بررسی است و اجرایی شدن این طرح به دلیل دشواریهای آن زمان بر است.

در این برنامه، خبرنگاران از پروژه‌های تعویض سنگ‌فرش و روشنایی صحن انقلاب، سنگ‌فرش و زیباسازی حدفاصل صحن غدیر و ره‌باغ آیت‌الله طبسی، نقاشی‌های هنری رواق دارالهدایه، احداث پله برقی رواق دارالولایه، سنگ‌فرش بست شیخ طوسی تا بست طبرسی، عملیات اجرایی سر در دارالحجه، مقرنس‌کاری ورودی باب‌الکاظم(ع) و موزه امام رضا(ع)، جزییات اقدامات حفاظت از ابنیه‌ها و همچنین پروژه زیرسطحی بست شیخ بهایی بازدید کردند.

نظر شما