شناسهٔ خبر: 55497806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهدالرضا در تاسوعای حسینی سراسر شورو غوغا

همزمان با تاسوعای حسینی؛ روزی منتسب به حضرت عباس (ع) مشهد مقدس سراسر ماتم و غوغا است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مشهدالرضا در تاسوعای حسینی سراسر شورو غوغا حرم ملائک نشین رضوی میزبان جمع بی شماری از زائران سوگوار و هیات‌های عزاداری شده است که در مصیبت شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان به این آستان ملکوتی مشرف شده اند و با دل‌های غمگین و گداخته از داغ حضرت عباس (ع) و چشمانی اشکبار در این مصیبت سنگین عزاداری و سوگواری می‌کنند.

عاشورائیان ذکر یا حسین (ع) و یا عباس (ع) بر لب دارند و با دست‌هایی که بر ماندن بر مکتب حسین (ع) تجدید عهد می‌کنند برسر و سینه می‌زنند و درس وفاداری، ادب و شجاعت علمدار و سقای کربلا را مرور می‌کنند.

هیات‌های عزادار بسیاری از نقاط مختلف کشور و حتی از دیگر بلاد اسلامی مراسم سوگواری خود را در کنار مضجع شریف امام هشتم برگزار کرده اند تا از محضر امام رئوف براین مصیبت تسلی جویند.

اهل حرم در حالی که همه یک صدا می‌خوانند؛ "میر و علمدار نیامد سید و سالار نیامد" به ساحت  ماه منیر  بنی هاشم؛ باب الحوائج؛ حضرت ابوالفضل العباس (ع) دست توسل می‌زنند.

به همین مناسبت امروز ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی تدارک  شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعای حسینی از بعد از اذان صبح و با قرائت زیارت امین الله و زیارت‌نامه عاشورا آغاز شد و با مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: بخش دوم مراسم عزاداری روز تاسوعا نیز، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در رواق امام خمینی (ره)، با مرثیه‌سرایی امیر عارف و مصطفی قاآنی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله سیداحمد علم‌الهدی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‌پردازد.

ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی نیز دیشب با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

سخنرانی آیت الله محسن کازرونی و ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت (ع) از برنامه‌های این مراسم بود

.

نظر شما