شناسهٔ خبر: 49968651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهیا شدن ۳ مسیر اصلی برای اقامه عزا در مشهدالرضا

۳ مسیر اصلی برای عزاداری‌ها در مشهدالرضا مهیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛ رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد گفت: سه معبر حسینی ومسیر عزاداری مردمی برای عزاداری در مشهد تعیین و آماده‌سازی شده است تا زائران و مجاوران بدون تجمع در حرم مطهر رضوی، در این معابر به عزاداری بپردازند.


سیدمجتبی منتظری افزود:این مسیره شامل میدان فردوسی تا حرم رضوی به طول ۶ کیلومتر، میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر به طول سه کیلومتر و محور خیابان طبرسی تا حرم منور رضوی به طول ۶ کیلومتر است

وی گفت: همچنین ۴۰ ایستگاه زیارت رضوی در خیابان‌های پیرامونی حرم مطهر برپا شده است تا زائران، بی نیاز از حضور در حرم، بتوانند از راه دور به آن حضرت عرض ارادت کنند و زیارت خود را انجام دهند.

معاون شهردار افزود: برای کاهش ازدحام زائران در حرم مطهر رضوی، صدای و آیین‌های عزاداری حرم نیز به صورت متمرکز در خیابان‌ها و نواحی اطراف حرم پخش می‌شود.

منتظری گفت: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ۱۲ نقطه شهری هم، که فضای باز دارد، مراسم عزاداری برگزار می‌شود تا تردد شهروندان و زائران در سطح شهر، برای بهره گیری از آیین‌های عزاداری به حداقل برسد.

وی افزود: شهرداری مشهد با هدف خدمت‌رسانی سلامت‌محور این روز‌ها، با حدود ۲۰ هزار نفر نیروی خدمت‌رسان در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دستگاه‌ها خواهد بود تا با رعایت دستور‌های های بهداشتی، بیشترین خدمت توام با سلامت را به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه دهد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد گفت: استقرار هشت ایستگاه خدمت، سلامت و واکسیناسیون در مسیر زائران پیاده در ورودی‌های شهر در مناطق هشت‌گانه مشهد مقدس برای غربالگری و دریافت تست سریع کرونا، واکسیناسیون و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک، ایجاد ایستگاه‌های سلامت در پایانه مسافربری و ایستگاه راه‌آهن، برپایی پنج ایستگاه عزاداری و اقامه نماز جماعت در میدان شهدا، ایجاد سیستم صوت مرکزی از میدان شهدا و میدان پانزده خرداد تا حرم مطهر و چهار دستگاه خودرو مجهز به سیستم صوت به‌صورت سیار از میدان شهدا تا میدان فردوسی، ۲۸۱ معبر با مشارکت هیات‌های مذهبی، از برنامه‌های شهرداری مشهد در این روز‌ها است.

منتظری افزود: ایجاد ۸۸ ایستگاه خدمت و سلامت در شهر مشهد با مشارکت تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی به همراه ارائه خدمات سلامت شامل مشاوره، غربالگری و تب سنجی و همچنین توزیع ماسک و محلول ضدعفونی و توزیع نذور بسته‌بندی، برگزاری ۵۰۰ مراسم عزاداری در جلو درب منازل به عنوان روضه‌های خیابانی، اجرای طرح "هر کوچه یک حسینیه" به همت شورای اجتماعی محلات از دیگر این برنامه هااست.

وی گفت: اجرای برنامه در فرهنگ‌سراها، استقرار ۷۳ موکب در چهار محور منتهی به حرم امام رضا (ع)، برپایی ۸۰ بیرق و نصب ریسه در چهار محور منتهی به حرم امام رضا (ع)، حمایت از تشکل‌ها و هیات مذهبی با امضای ۱۲ تفاهم‌نامه به ارزش سه میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال، آماده‌سازی و پیش‌بینی هفت مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت دو هزار و ۹۰۰ نفرنیز از برنامه‌هایی است که شهرداری مشهد در این ایام تدارک دیده است.

 

 

نظر شما