شناسهٔ خبر: 55490263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، حرم مطهر رضوی با ویژه‌برنامه‌هایی متنوع میزبان زائران عزادار و هیئت مذهبی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه از ابتدای محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی در حال برگزاری است‌، گفت: ویژه برنامه شب تاسوعا شنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. آیت الله محسن کازرونی سخنران این مراسم خواهد بود و مداحان اهل بیت (ع) نیز با مرثیه‌خوانی، شور و حال این محفل را دو چندان خواهند کرد.


او افزود:‌ همزمان با روز تاسوعای حسینی، ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی از بعد از اذان صبح و با قرائت زیارت امین الله و زیارت‌نامه عاشورا آغاز می‌شود و با مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران ادامه خواهد یافت. بخش دوم مراسم عزاداری روز تاسوعا نیز، از ساعت ۱۰:۳۰ در رواق امام خمینی (ره)، با مرثیه‌سرایی امیر عارف و مصطفی قاآنی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله سیداحمد علم‌الهدی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام ولمسلمین‌حسین شریعتی نژاد ادامه داد: ویژه شب عاشورا، پس از نماز مغرب و عشاء روز تاسوعا آغاز خواهد شد و رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر، میزبان عزاداران حسینی می‌شود. در این مراسم آیت الله محسن کازرونی و سید احمد حسینی خراسانی به ایراد سخنرانی می‌پردازند و حاج احمد واعظی نیز مداح و مرثیه‏‌خوان شب عاشورا خواهد بود.

نظر شما