شناسهٔ خبر: 55322399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چگونه سود خود با واردات از چین در سال 1401 افزایش دهیم؟

واردات از چین مزیت خوبی برای تاجران و واردکنندگان کالاست. البته دانستن اصول و نحوه واردات از این کشور شرط اصلی موفقیت است. به‌خاطر شرایط موجود در چین هزینة تولید کالاها در آن از سایر کشورها کمتر بوده و بنابراین قیمت کالاهای این کشور ارزان‌تر است. شرکت‌های بازرگانی امکان واردات از این کشور را با کمترین هزینه و ریسک فراهم کرده‌اند

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران: واردات از چین  مزیت خوبی برای تاجران و واردکنندگان کالاست. البته دانستن اصول و نحوه واردات از این کشور شرط اصلی موفقیت است. به‌خاطر شرایط موجود در چین هزینة تولید کالاها در آن از سایر کشورها کمتر بوده و بنابراین قیمت کالاهای این کشور ارزان‌تر است. شرکت‌های بازرگانی امکان واردات از این کشور را با کمترین هزینه و ریسک فراهم کرده‌اند. در ادامه ما با واردات کالا از چین و نقش شرکت‌های بازرگانی در آن آشنا خواهیم شد.

1

علت ارزان بودن کالاهای چینی چیست؟

چین یکی از کشورهای موفق در حوزه صادرات است و از سراسر جهان مشتریان زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت کالاهای این کشور قیمت پایین آنها است. در این قسمت چند مورد از دلایلی که باعث کاهش قیمت کالاهای چینی شده‌اند را بررسی می‌کنیم. با واردات از طریق شرکت بازرگانی وانیکس می‌توان از قیمت پایین و کیفیت خوب کالاهای چینی بهره برد.

دستمزد پایین: چین با جمعیت ۱.۴ میلیاردی رتبه یک به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور را دارد. همین موضوع نیز باعث شده تا تعداد زیادی نیروی کار داشته باشد. عرضه بیشتر نیروی کار، دستمزد پایین را به همراه دارد. همچنین این نیروها مهارت و تخصص بالایی دارند که باعث افزایش تولید در این کشور شده است و بدین ترتیب قیمت‌ها کاهش‌یافته و واردات کالا از چین سودآور شده است. 

اکوسیستم تجاری: تولیدات صنعتی متکی به شبکه‌هایی از سازندگان قطعات، تأمین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، قانون‌ها و مشتریانی است. این اکوسیستم در کشور چین رشد قابل توجهی داشته است. برای مثال شنژن، شهری هم‌مرز با هنگ کنگ، به‌عنوان قطبی برای صنعت الکتریک تکامل‌یافته است. این پیشرفت سبب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت کالاها می‌شود. 

مالیات و عوارض: برای افزایش تولید و رقابت، دولت کشور چین، مالیات بر صادرات را تا حد زیادی کاهش داده است. بر اساس این قانون تولیدکنندگان برای صادرات از تخفیف‌هایی برخوردارند که فرایند صادرات را آسان می‌کند. این حمایت‌ها سبب شده که سرمایه‌گذاران جذب تولیدات این کشور شوند و بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را با واردات از چین تأمین کنند.

1

مزایای واردات از چین 

ارزان بودن تنها یکی از مزایای کالاهای چینی است در ادامه مزایای دیگر نیز بررسی شده‌اند. اجناسی با قیمتی ارزان بزرگ‌ترین دلیلی است که تاجران برای واردات کالا از چین مطرح می‌کنند، اگر واردکنندگان روش‌های درستی را برای واردات در نظر بگیرند می‌توانند سود خود از واردات این کشور را افزایش دهند. وانیکس شرکتی است که به تاجران خدماتی ارائه می‌کند تا هزینه‌های واردات کاهش پیدا کند. این شرکت امکان دسترسی به تأمین‌کننده‌هایی را می‌دهد  که اجناس خود را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر عرضه می‌کنند. 

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید

دسترسی به کالاهای باکیفیت  

برخلاف نظر بسیاری مبنی بر کیفیت پایین کالاهای چینی باید گفت که کیفیت بسیاری از کالاهای این کشور در سطح بالایی قرار دارد. یکی از دلایل آن تعداد زیاد کارخانه‌ها در چین بوده که باعث افزایش رقابت میان آنها شده است. این موضوع سبب شده تا محصولات خوبی ارائه دهند و با عرضة محصولاتی با کیفیت بالا، مشتریان زیادی را جذب کنند. 

علاوه بر این، از آنجایی که مشتریان کالاهای چینی از کشورهای اروپایی بوده و آنها استانداردهایی برای کالاهای تولیدی دارند، برخی کارخانه‌ها کیفیت را تا حد زیادی افزایش داده‌ تا رضایت مشتریان را جلب کنند. تولیدکنندگان در چین کالاها را با درجه‌های متفاوتی ارائه می‌کنند که واردکنندگان می‌توانند متناسب با هزینه‌ای که می‌کنند، به انواع آنها دسترسی داشته باشند.

افزایش حاشیه سود 

یکی دیگر از مزیت‌های واردات کالا از چین، حاشیه سود بالا است. قیمت مناسب و کیفیت بالا، عامل اصلی برای افزایش سود است که این دو ویژگی در تولید کالاهای چینی یافت می‌شود. تنوع بالای محصولات نیز، به واردکنندگان گزینه‌های بیشتری برای واردات می‌دهد. 

آنها با واردات یک کالای خاص، می‌توانند انحصار بازار را در دست داشته و حاشیه سود خود را افزایش دهند. هر چه فروش بیشتر باشد، سود حاصل نیز بیشتر خواهد بود. وانیکس، توانسته سود واردات از این کشور را برای واردکنندگان افزایش دهد.

سفارش سازی محصولات 

اگر جزو آن دسته از کسب‌وکارهایی هستید که می‌خواهید برند خود را داشته باشید یا محصولی خاص وارد کنید، می‌توانید آن را از تولیدکنندگان چینی سفارش دهید. سفارشی‌سازی در کشور ایران ممکن است هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. مزیت سفارشی‌سازی این است که می‌توان مشتریان زیادی را جلب کرد چرا که مشتریان توجه بیشتری به برندهای معتبر دارند.

 

مهم‌ترین مراحل واردات با شرکت واردات از چین

اگر به‌عنوان واردکننده قصد واردات کالا از چین را دارید لازم است که از روش‌های آن آگاهی داشته و ارزان‌ترین و بهترین راه را انتخاب کنید. عدم اطلاعات کافی در زمینه واردات از کشور چین، ممکن است سود تجارت را کاهش دهد. به دلیل پیچیدگی‌های مراحل تجارت ممکن است کسب‌وکارها با ضرر و زیان مواجه شوند. 

شرکت واردات از چین با تخصصی که دارد، این مراحل را با دقت زیادی انجام می‌دهد. این باعث می‌شود تا ریسک تجارت به حداقل رسیده و حاشیه سود افزایش داشته باشد. شرکت بازرگانی وانیکس با بیش از 10 سال تجربه در این زمینه، می‌تواند کالاها را با ارزان‌ترین راه به کشور وارد کند. 

با روند کار و خدمات بهترین شرکت واردات از چین وانیکس آشنا شوید

  1. آشنایی با حقوق و قوانین

عدم آگاهی از قوانین واردات کالا از چین، ضررهای هنگفتی را به همراه دارد. قوانینی برای واردات برخی کالاها به ایران وجود دارد، مثلاً ورود مشروب به ایران ممنوع است. علاوه بر این در کشور چین نیز قوانینی برای صادرات وجود دارد. به‌عنوان مثال کالاهایی که قوانین کپی‌رایت را رعایت نکرده‌اند، مجوز صادرات را دریافت نخواهند کرد. 

همچنین اقلامی چون فلزات گران‌بها، گوشت، دانه و موارد دیگر، از جمله محصولاتی هستند که صادرات آنها ممکن است، ممنوع باشند. برای اطلاع از این موارد بهتر است از طریق شرکت بازرگانی اقدام کنید؛ زیرا آنها اطلاعات دقیقی درمورد قوانین واردات کالاها از چین دارند.

  1. انتخاب محصول

تشخیص اینکه کدام کالا سود بالاتری دارد به مهارت و تجربه‌های خاصی نیاز دارد. ممکن است برای برخی کالاها مشتری زیادی وجود نداشته باشد؛ بنابراین واردات آنها باعث ضرر و زیان خواهد شد. همچنین مهم است تا به هزینه واردات دقت کنید؛ زیرا واردات برخی از کالاها هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته و باعث کاهش سود تجارت می‌شود. با کمک وانیکس، می‌توانید کالاهای سودآور را شناسایی کرده و به کشور وارد کنید. 

  1. یافتن تأمین‌کننده

برای خرید کالاها از چین و واردات آنها لازم است تا یک تأمین‌کننده در این کشور بیابید. از آنجایی که یافتن تأمین‌کنندگان به‌راحتی نیست شما دو راه پیش رو خواهید داشت، راه اول این است که به چین مهاجرت کرده و از نزدیک با تأمین‌کنندگان آشنا شوید، اما این روش هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. می‌توانید از روش دوم یعنی واردات با شرکت‌های بازرگانی اقدام کنید. وانیکس، شرکت واردات از چین، به شما کمک می‌کند تأمین‌کننده معتبری را در این کشور پیدا کرده و کالاهای مورد نظر را به قیمت مناسب خریداری کنید.

  1. بررسی محصول 

برای شناسایی کیفیت کالا باید از تأمین‌کننده بخواهید تا نمونه کالای مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد. باید در نظر داشت که در صورت تمرکز روی قیمت و عدم توجه به کیفیت باعث می‌شود تا طی مدت‌زمان کوتاهی مشتریان به‌شدت کاهش یابند. اگر در این مورد تخصص کافی ندارید یک شرکت واردات از چین می‌تواند به شما کمک کند.

  1. ترخیص کالا از گمرک 

برای ترخیص کالا از گمرک باید مجوزهایی ارائه شود. در صورت ناقص بودن مدارک، روند ترخیص به تعویق می‌افتد که ممکن است باعث ضرر و زیان شود. همچنین طی نکردن مسیرهای قانونی می‌تواند منجر به عدم ترخیص کالا شود. علاوه بر اینها هزینه‌های گمرک نیز تأثیر زیادی بر افزایش هزینه دارد شرکت وانیکس، امکان عبور کالا از مرز بدون گمرکی را برای واردات از برخی مناطق به وجود می‌آورد و این باعث می‌شود در هزینه و زمان واردات صرفه‌جویی شود.

عبور کالا از مرز بدون گمرکی؛ صفر شدن هزینه‌های واردات

واردات کالا از کشورهای دیگر نیاز به کارت بازرگانی دارد. همان‌طور که بیان شد، کالاها باید از گمرک عبور داده شده و مراحل مربوط به ترخیص آن نیز انجام شود. عبور کالا از مرز بدون گمرکی موقعیت خوبی است که می‌توان از آن برای واردات استفاده کرد. می‌توانید با انتخاب یک شرکت معتبر مانند وانیکس هزینه‌های واردات را با عبور کالا از مرز بدون گمرکی کاهش دهید.

عبور کالا از مرز بدون گمرکی با وانیکس کلیک کنید

7

خطراتی که برای وارد کردن کالا از چین وجود دارد!

خطرات زیادی در مسیر واردات از کشور چین وجود دارند و بسیاری از واردکنندگان آنها را در نظر نمی‌گیرند شرکت بازرگانی وانیکس با تجربه و شناخت خود می‌تواند این خطرات را کاهش دهد. این خطرات شامل موارد زیر است:

  • دریافت وسایل بی‌کیفیت: این احتمال وجود دارد که کیفیت کالاهای دریافتی از حد انتظار پایین‌تر باشد. در صورت وجود تعداد زیادی کالاهای با کیفیت پایین محتمل ضرر خواهید شد. با اطلاع دادن به تأمین‌کنندگان، برخی از آنها مسئولیت را قبول و اقدام به تعویض یا پرداخت غرامت می‌کنند.
  • آسیب به افراد: اگر کالایی را وارد کرده و مصرف‌کننده با استفاده از آن آسیب ببیند مسئولیت آن به عهده شماست. بهتر است کالاهایی برای واردات انتخاب شوند که استانداردهای کیفی مورد نظر را داشته باشند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما