شناسهٔ خبر: 54946279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:

با قلم زدن در حوزه خاطرات شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در جامعه باشیم

«سرهنگی» گفت: باید با قلم زدن در حوزه خاطرات ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت روز قلم، ویژه برنامه تجلیل از شهدای حماسه خان‌طومان به همراه رونمایی و تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان‌طومان امروز با حضور «مرتضی سرهنگی» نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی و دفاع مقدس، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سرهنگ «حسین محمودی» مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس سپاه کربلا، «حسین برادران» معاون لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «حمیدرضا رستمیان» فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و اصحاب رسانه امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید باغبانی حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

«مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، به شجاعت مدافعین حرم استان مازندران در مقابله با داعش اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان لشکر ۲۵کربلا در دفاع از حرم نیز خوش درخشیدند و تقدیم ۴۴شهید از استان ولایت مدار مازندران در دفاع از حرم ارزشمند و شایسته تحسین و قدرشناسی است.

سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

سرهنگی به همت والای نویسندگان استان مازندران برای قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت و جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: نوشتن بعد از جنگ سنت است.

وی با اشاره به دوران روزنامه‌نگاری خود که در موضوع اسیران عراقی زندان‌های ایران کار می‌کرد، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس از ۱۵کشور اسیر داری کردیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد بیشماری از اسرا از اردوگاه‌های ما متواری شدند و در حال تدوین کتاب فرار اسرا هستیم، ادامه داد: اسیران عراقی از بهترین پوشاک، غذا و شیوه نگهداری در ایران برخوردار بودند.

وی اضافه کرد: به گونه‌ای که من غذای دفتر روزنامه را نمی‌خوردم و با اسیران عراقی غذا می‌خوردم. باید روزی این قوانین کمیسیون نگهداری اسرای عراقی، منتشر شود.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری به عظمت و افتخارآفرینی‌های لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا اشاره و بیان داشت: فرماندهان این لشکر در دوران دفاع‌مقدس لرزه به اندام دشمن تا بن دندان مسلح می‌انداختند.

انتهای پیام/

نظر شما