شناسهٔ خبر: 54939146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری؛

بازخوانی ایثار شهدا روحیه امید را به جامعه تزریق می کند

سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، گفت: باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مرتضی سرهنگی» امروز ۱۴تیر در ویژه برنامه تکریم از خانواده های شهدای حماسه خان طومان تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان طومان به مناسبت روز قلم که در حوزه هنری مازندران برگزار شد،‌ به همت والای نویسندگان استان مازندران برای قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: نوشتن بعد از جنگ سنت است.

 


مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به دوران روزنامه‌نگاری خود که بر موضوع اسیران عراقی زندان‌های ایران کار می‌کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس از ۱۵کشور اسیر داری کردیم.


وی با بیان اینکه تعداد بیشماری از اسرا از اردوگاه های ما متواری شدند و درحال تدوین کتاب فرار اسرا هستیم، گفت:  اسیران عراقی از بهترین پوشاک، غذا و شیوه نگهداری در ایران برخوردار بودند. به گونه‌ای که من غذای دفتر روزنامه را نمی‌خوردم و با اسیران عراقی غذا می‌خوردم. باید روزی این قوانین کمیسیون نگهداری اسرای عراقی، منتشر شود.

 


سرهنگی به عظمت و افتخارآفرینی های لشکر عملیاتی ۲۵کربلا اشاره و بیان کرد: فرمانده هان این لشکر در دوران دفاع‌مقدس لرزه به اندام دشمن تا بن دندان مسلح می انداختند.

 


وی به شجاعت مدافعین حرم استان مازندران در مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: رزمندگان لشکر ۲۵کربلا در دفاع از حرم نیز خوش درخشیدند.تقدیم ۴۴شهید از استان ولایت مدار مازندران در دفاع از حرم ارزشمند و شایسته تحسین و قدرشناسی است.

 


سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

 

پایان پیام/286

نظر شما