شناسهٔ خبر: 66799645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان:

حل ریشه‌ای مشکلات جامعه، اولویت دولت آیت‌الله رئیسی بود

دلنیا گوهری‌نژاد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و اخلاق‌مدار کشور بارها در سخنرانی‌هایشان عنوان کردند که رفع مشکلات زیربنایی و زیر ساختی جامعه باید در رأس امور قرار گیرد و معتقد بودند به جای درگیرشدن در کارهای روزمره باید مشکلات را از ریشه حل کرد ولو اینکه این امر با دست‌اندازهای مواجه باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام فرج‌اللە امروز(۲خرداد) در مراسم گرامیداشت خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه  اظهار کرد: امروز ما در جامعه هم شاهد اندوه نیروهای انقلابی، مردمی، انسان‌های صادق در سوگ شهادت شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هستیم و هم تلاش‌های مذبوحانه دشمنان را می‌بینیم که هیچگاه راه به جایی نبرده است.

وی با اشاره به آیه ۵۱ سوره توبه که می‎فرماید: «قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ؛ بگو: هرگز به ما جز آنچه خدا لازم و مقرّر کرده، نخواهد رسید، او سرپرست و یار ماست و مؤمنان فقط باید بر خدا توکل کنند»، افزود: این آیه قرآن هم آرامش‌بخش برای شرایط کنونی ماست و هم راه را به ما نشان می‌دهد و هم وظایف ما را یادآوری می‌کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج بیان کرد: هر حادثه، اتفاق و مصیبت و سختی که برای انسان‌ها پیش می‌آید، بدون اراده الهی انجام نخواهد شد لذا خداوند متعال تمام بندگانش را در این شرایط به توکل بر قدرت لایزال الهی دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات و مصیبت‌ها از مقدرات الهی بوده است، افزود: مؤمنان فقط باید بر خدا توکل کنند و این توکل به خداوند در مواقع مشکلات و مصیبت‌ها به مؤمنان تسلی و آرامش می‌دهد.

حجت‌الاسلام فرج‌الله در ادامه با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد که می‌فرماید: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت‏ خدا حال قومی را تغییر نمی‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند» این آیه را تعریف قرآنی از فرهنگ عمومی دانست و اظهار کرد: خداوند بعد از تصمیم انسان‌ها تقدیر ما را تغییر می‌دهد لذا اگر ما خود را تحت ولایت خدا قرار دادیم قطعا این حوادث برآیند مثبت در جهت رشد جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در چندین آیه قرآن توکل بر خدا را به مؤمنان یادآوری کرده است، افزود: خداوند در آیه ۱۳ سوره تغابن می‌فرماید: اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ؛ خداست که هیچ معبودی جز او نیست، پس مؤمنان فقط باید بر او توکّل کنند».

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج یادآور شد: برخی از انسان‌ها بعد از مرگ هم اثراتشان در جامعه بیشتر است و جامعه را به تحرک وامی‌دارد این‌ها کسانی هستند که برای خدمت به مردم و خلق از خانه و زندگی گذشته و در کوه و دشت به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و اخلاق‌مدار کشور نیز جزو این گروه از بندگان مؤمن خدا بوده و بارها در سخنرانی‌های عنوان کردند که به فکر زیربنا و زیرساخت‌های جامعه بوده و معتقد بودند به جای درگیر شدن در کارهای روزمره  باید مشکلات را از ریشه حل کرد ولو اینکه این امر با دست‌اندازهای مواجه باشد و هیچگاه به رفاه و آسایش خود فکر نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام فرج‌الله اظهار کرد: در سالیان درازی شیوه اکثریت پادشاهان ایران این بود که به خاطر منافع و آسایش زودگذر خود، آینده جامعه را به تاراج دادند و امروز جامعه را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو کردند اما شیوه دولت آیت‌الله رئیسی یک شیوه و رویکرد بسیار متفاوت بود و معتقد بود که نباید آینده را فدای منافع زودگذر کرد و همواره برای رسیدن به این هدف شب و روز نمی‌شناخت.

وی با اشاره به اینکه امروز به سوگ این مرد میدان نشسته‌ایم، افزود: ما معتقدیم که این روح جاوید اثر خود را بر جامعه خواهد گذاشت و جامعه در مسیر اهداف بلند مدت خود به درستی حرکت خواهد کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج گفت: درود خداوند و انبیای الهی بر این شهدای خدمت که همواره در حرکات، برنامه و فعالیت‌هایشان به فکر مردم بودند و در جایگاه انسانیت همه را یکسان می‌دانستند و در راه خدمت به مردم جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام

نظر شما