شناسهٔ خبر: 54308616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمندگان و ایثارگران عملیات بیت المقدس در قزوین تجلیل شدند

قزوین- ایرنا- رزمندگان و ایثارگران نقش آفرین در عملیات بیت المقدس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در قزوین تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید قزوین، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر افزود: فتح خرمشهر نقطه عطف و افتخاری بزرگ در تاریخ دفاع مقدس بود که زمینه‌ساز پیروزی‌های دیگر کشورمان در جنگ تحمیلی شد.

غلامرضا حقایق پوربا بیان اینکه نقش رزمندگان قزوین در عملیات بیت‌المقدس بی‌بدیل بود، افزود: استان قزوین در آزادسازی خرمشهر نقش ارزنده‌ای داشت و قزوین با تقدیم سه هزار شهید در عرصه‌های مختلف مؤثر بوده و مردم اندیشمند، فرهیخته و فرهنگی این استان همواره در تاریخ ایران اسلامی نقش اساسی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) پیرامون آزادسازی خرمشهر فرمودند، "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، اظهار داشت: امام بزرگوار با گفتن این مطلب به همگان یادآور شدند که این شهر با اراده و امدادهای غیبی خداوند متعال  آزاد شد.

حقایق پور تصریح کرد: دشمنان بعثی به قدری از امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار بودند که به خیال‌شان محال بود که دیگر ایرانیان خرمشهر را از آنها پس بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: ولی خرمشهر به اراده خداوند متعال و به برکت خون مطهر شهدا و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان دوباره از دشمنان بعثی باز پس گرفته شد.

حقایق‌پور گفت: تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر به نسل جدید باید جدی گرفته شود.

وی افزود: امروز باید مسوولان فرهنگی دستگاه‌ها با اجرای برنامه‌های ترویجی جذاب و متنوع در تبیین حماسه‌هایی که شهدا و جانبازان خلق‌کننده آن در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند، تلاش کنند.

رزمندگان و ایثارگران عملیات بیت المقدس در قزوین تجلیل شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن تجلیل از جانبازان گفت: این افراد همیشه پای عمل کردن به منویات امام راحل پیشگام بوده و هستند و همواره از ارزش‌های نظام حراست کردند که رشادت‌ها و ایثارگری‌هایشان قابل تحسین است.

در ادامه این مراسم، جانبازان به بازگویی خاطرات خود در هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

همچنین در این مراسم ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از جانبازان احسان‌الله باقری و حسین آتشگر، آزاده و جانباز محمدتقی پیله‌فروش، خداداد رجبی‌دهکی (پدر شهید)، عذرا الهیاری کشمرزی (همسر شهید) و علیرضا عزیزمحمدی (فرزند شهید) تجلیل کرد.

 پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران به مناسبت روز دزفول، روز مقاومت و پایداری، روز چهارشنبه چهارم خرداد در بنیادهای سراسر کشور برگزار شد و برگزاری برنامه فوق، با تعطیل شدن استان قزوین به دلیل آلودگی هوا در روز چهارشنبه، به امروز موکول شد.

نظر شما