شناسهٔ خبر: 54310760 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران فتح خرشهر

همزمان با چهلمین سالگرد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران فتح خرمشهر، در قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در مراسم برگزاری پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران فتح خرشهر گفت: استان قزوین با ۳ گردان در عملیات بیت المقدس حضور فعال داشته است و پس از عملیات والفجر ۸ بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 در اهمیت عملیات بسیار مهم همین بس که امام خمینی فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این موضوع به ما نشان دادند که اگر اراده خداوند نبود این پیروزی مهم که نقطه عطف در دفاع مقدس است رقم نمی‌خورد.

انقلاب اسلامی با برکت خون شهیدان و به خواست خدا پیروز شده است و به واسطه امداد‌های الهی شاهد پیروزی رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس بودیم و فتح خرمشهر تمامی معادلات دشمن را بر هم زد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان؛ همواره باید در تبیین رویداد‌های دفاع مقدس برای انتقال به نسل چهارم تلاش کنیم و نسل جدید با رشادت‌ها و جان فشانی رزمندگان و مردم که تا پای جان پای انقلاب اسلامی ایستاده اند تشریح شود.

در دفاع مقدس به واسطه همدلی و یکپارچگی نیرو‌های مسلح شاهد فتح الفتوح رزمندگان اسلام بودیم.

در این مراسم جانباز احسان الله باقری، جانباز حسین آتشگر و خانواده معزز شهدا و ایثارگران به بیان خاطراتی از ۸ سال دفاع مقدس عملیات غرور آفرین بیت المقدس پرداختند.

همچنین در این مراسم از خداداد رجبی دهکی پدر شهید، جانباز احسان الله باقری، عذرا اللهیار کشمیری همسر شهید، حسین آتشگر جانباز عملیات بیت المقدس و علیرضا عزیز محمدی فرزند شهید قدردانی شد.

نظر شما