شناسهٔ خبر: 54286900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

ارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به جشنواره استانی شعر و قصه در استان زنجان

سپهری از ارسال ۱۲۰۰ اثر توسط ۴۲۸ شاعر و نویسنده در بخش های هفت گانه شعر به یازدهمین جشنواره استانی شعر و قصه استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: یازدهمین جشنواره استانی شعر و قصه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن ادبی اشراق برگزار می‌شود.

 

داود سپهری تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های هفت‌گانه شامل شعر کلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی، شعر آزاد ترکی، داستان کوتاه فارسی، داستان کوتاه ترکی و بخش ویژه پژوهشی برگزار می‌شود.

 

سپهری گفت: ارسال آثار به این جشنواره از 21 اسفندماه مصادف با بزرگذاشت نظامی گنجوی آغاز شده  است و شرکت در این جشنواره برای عموم شاعران و نویسندگان استان و غیربومیان ساکن از جمله دانشجویان و ... آزاد است.

 

وی با اشاره به ارسال 1200 اثر توسط 428 شاعر و نویسنده خاطرنشان کرد: در بخش شعر کلاسیک فارسی  ۱۱۴ شاعر، شعر آزاد فارسی ۵۶ شاعر، داستان فارسی۷۲ نویسنده، شعر کلاسیک ترکی  ۶۹ شاعر، شعر آزاد ترکی ۲۹ شاعر، داستان ترکی ۲۷ نویسنده، بخش ویژه ۲۱ نفر و بخش غیر بومی ۴۰ نفر شرکت کردند.          

     

به گفته سپهرِی، در این دوره از جشنواره شعر و قصه استانی با ۲۸ درصد رشد در تعداد شرکت کننده ها و ۴۶ درصد رشد در تعداد آثار ارسالی نسبت به دوره قبل روبه رو هستیم.

پایان پیام/693

نظر شما