شناسهٔ خبر: 66467385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه محمودآباد:

فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی را در یک جامعه دچار اسیب می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به فرارسیدن سالروز امام صادق اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.».

وی افزود: از این حدیث مشخص می‌شود پدیده فقر، تکانش‌های معیشتی و فقدان قدرت خرید حیات اجتماعی یک جامعه را با خطرهای جدی روبرو می‌کند.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی را در یک جامعه دچار اسیب می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به ستوه آورده و افکار عمومی را به‌شدت تحریک‌پذیر می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب عنوان کرد: بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه به قوانین موجود در موضوع حجاب باید عمل شود، عنوان کرد: نظام از مسئله حجاب کوتاه نمی‌آید و همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند

نظر شما