شناسهٔ خبر: 54300703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به جشنواره استانی شعر و قصه زنجان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از ارسال ۱۲۰۰ اثر توسط ۴۲۸ شاعر و نویسنده در بخش‌های هفت‌گانه شعر به یازدهمین جشنواره استانی شعر و قصه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، داوود سپهری اظهار کرد: یازدهمین جشنواره استانی شعر و قصه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن ادبی اشراق برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های هفت‌گانه شامل شعر کلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی، شعر آزاد ترکی، داستان کوتاه فارسی، داستان کوتاه ترکی و بخش ویژه پژوهشی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ارسال آثار به این جشنواره از ۲۱ اسفندماه مصادف با بزرگداشت نظامی گنجوی آغاز شده و حضور در این جشنواره برای عموم شاعران و نویسندگان استان و افراد غیربومی ساکن از جمله دانشجویان و ... آزاد است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال ۱۲۰۰ اثر توسط ۴۲۸ شاعر و نویسنده، خاطرنشان کرد: در بخش شعر کلاسیک فارسی ۱۱۴ شاعر، شعر آزاد فارسی ۵۶ شاعر، داستان فارسی ۷۲ نویسنده، شعر کلاسیک ترکی  ۶۹ شاعر، شعر آزاد ترکی ۲۹ شاعر، داستان ترکی ۲۷ نویسنده، بخش ویژه ۲۱ نفر و بخش غیربومی ۴۰ نفر شرکت کردند.

گفتنی است، این دوره از جشنواره شعر و قصه استانی با ۲۸ درصد رشد در تعداد شرکت‌کننده‌ها و ۴۶ درصد رشد در تعداد آثار ارسالی نسبت به دوره قبل روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام

نظر شما