شناسهٔ خبر: 54077561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در پایان معاملات بورس؛

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل/ فلزات اساسی پیشران بازار سرمایه

امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بورس تهران امروز شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی به تبع افزایش تقاضای خریداران محصولات فولادی و فلزی در بورس کالا و همچنین نوسانی شدن گروه خودرو و بانک بود تا جایی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) با ۱۰ هزار و ۸۲۰ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۸۳‌هزار واحدی قرار گرفت.

معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۲۵۲ واحد افزایش به ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۳۳ واحد رشد به ۲۷۸ ‌هزار و ۲۲۰ واحد رسید و شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد و شاخص بازار دوم ۹ ‌هزار و ۲۷۲ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس، بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال و در ۸۷۶ هزار و ۱۹۸ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۶۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۰۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۶۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۰۷ واحد، معدنی و صنعتی گل کهر (کگل) با ۵۰۲ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۴۷۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و در مقابل توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۲۱۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۲۰۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۶۸ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۵۹ واحد و فروشگاه های زنجیره های افق کوروش (افق) با ۱۴۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۰ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید و در این بازار پنج میلیارد و ۷۶۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۷ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۰۰ هزار و ۳۸۸ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و گروه توسعه مالی مهر ایندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، فرآروده های غذایی و قند چهارمحال(قچار) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

 
 

 

نظر شما