شناسهٔ خبر: 53736992 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رییس دانشگاه لرستان:

۹۰ درصد تقاطع غیرهمسطح دانشگاه تکمیل شده است

اقتصاد ایران: لرستان-رییس دانشگاه لرستان گفت: ۹۰ درصد تقاطع غیرهمسطح دانشگاه تکمیل شده است و در سفر رییس جمهور نیز ۱۸ میلیارد تومان به این طرح اعتبار در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، علی نظری رییس دانشگاه لرستان عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: دانشگاه برای حل مشکلات جامعه برنامه دارد و این تفکر باید نه تنها در دانشگاه، که در همه جامعه وجود داشته باشد. ما در دانشگاه لرستان برنامه‌های پژوهشی را برای اجرا شدن در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: رسانه و دانشگاه در کنار هم باید بدنبال تغییر نگرش در جامعه باشند، بیاییم با کمک هم به آینده پژوهشی کار کنیم, باید کمک کنیم تا با فرهنگ سازی در جامعه جلوی بی‌قانونی‌ها را بگیریم، مانند جلوگیری از استخدام‌های بی ضابطه و فشارها برای جذب نیرو که بایستی این نگرش تغییر یابد.

رییس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه ما این است برای هر دانشجویی که بخواهد به سمت کارآفرینی برود یک مهارت برای توانمند سازی وی فراهم کنیم، افزود: این کار را شروع کرده‌ایم و هیات‌های اندیشه‌ورز ما این را در دستور کار دارند و اقدامات مناسبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

نظری در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای نیز به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح ورودی دانشگاه لرستان داشت و افزود: بیش از ۹۰ درصد تقاطع غیرهمسطح دانشگاه تکمیل شده اما مشکل ما برای تکمیل آن مربوط به بدهی به پیمانکار است، ۱۸ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای تکمیل این پل مصوب شد که تا کنون یک سوم آن دریافت شده است و علاوه بر آن یک معارض محلی هم داریم که باید پرونده آن به سرانجام برسد.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه گفت: بدنبال سرمایه گذاری در حوزه ورزش در دانشگاه هستیم و در این راستا برای ساخت آکادمی ورزشی در دانشگاه توسط باشگاه خیبر تفاهم اولیه صورت گرفته است و امیدواریم این امر هر چه سریعتر تحقق یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هوشمندسازی سامانه‌ها اولویت ما در دانشگاه لرستان است، افزود: به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نظری در خصوص واگذاری زمین برای ساخت سایت مسکن ملی در زمین‌های این دانشگاه بیان داشت: واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستان یعنی بن بست توسعه دانشگاه، این در حالی است که ما در دانشگاه لرستان فقط ۶ دانشکده داریم دانشگاه‌های مشابه در استان‌های همجوار ما بیش از ۱۰ دانشکده دارند، لذا واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستان درست نیست.

وی بر رفع مشکلات دانشگاه لرستان و به سرانجام رساندن برنامه‌های توسعه‌ای را از اولویت‌های مهم این دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: ما زمانی که بتوانیم مشکلات درون دانشگاه را حل کنیم می‌توانیم کمک حال سایر حوزه‌ها مانند کشاورزی و صنعت باشیم.

این مسوول گفت: دانشگاه لرستان بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ دانشجو داشته که در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند.

نظر شما