شناسهٔ خبر: 53736387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه لرستان کمبود دانشکده دارد/ مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دستور کار قرار گرفت

رئیس دانشگاه لرستان گفت: برنامه ما این است برای هر دانشجویی که بخواهد به سمت کارآفرینی برود یک مهارت برای توانمند سازی وی فراهم کنیم و این کار را شروع کرده‌ایم و هیات‌های اندیشه‌ورز ما این را در دستور کار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نشست خبری علی نظری رییس دانشگاه لرستان عصر امروز با حضور هیات رئیسه این دانشگاه در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه لرستان در خصوص برنامه‌های تحقق شعار سال بیان کرد: دانشگاه برای حل مشکلات جامعه برنامه دارد و این تفکر باید نه تنها در دانشگاه، که در همه جامعه وجود داشته باشد. ما در دانشگاه لرستان برنامه‌های پژوهشی را برای اجرا شدن در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه رسانه و دانشگاه در کنار هم باید بدنبال تغییر نگرش در جامعه باشند، افزود: بیاییم با کمک هم به آینده پژوهشی کار کنیم. باید کمک کنیم تا با فرهنگ سازی در جامعه جلوی بی‌قانونی‌ها را بگیریم، مانند جلوگیری از استخدام‌های بی ضابطه و فشارها برای جذب نیرو.

نظری خاطرنشان کرد: برنامه ما این است برای هر دانشجویی که بخواهد به سمت کارآفرینی برود یک مهارت برای توانمند سازی او فراهم کنیم و این کار را شروع کرده‌ایم و هیات‌های اندیشه‌ورز ما این را در دستور کار دارند.

وی در خصوص تقاطع غیرهمسطح ورودی دانشگاه لرستان اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تقاطع غیرهمسطح دانشگاه تکمیل شده اما مشکل ما برای تکمیل آن مربوط به بدهی به پیمانکار است.

وی ادامه داد: ۱۸ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای تکمیل این پل مصوب شد که تا کنون یک سوم آن دریافت شده است و علاوه بر آن یک معارض محلی هم داریم که باید پرونده آن به سرانجام برسد.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه گفت: بدنبال سرمایه گذاری در حوزه ورزش در دانشگاه هستیم و در این راستا برای ساخت آکادمی ورزشی در دانشگاه توسط باشگاه خیبر تفاهم اولیه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی سامانه‌ها اولویت ما در دانشگاه لرستان است و به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نظری در خصوص واگذاری زمین برای ساخت سایت مسکن ملی در زمین‌های این دانشگاه بیان داشت: واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستان یعنی بن بست توسعه دانشگاه، این در حالی است که ما در دانشگاه لرستان فقط ۶ دانشکده داریم دانشگاه‌های مشابه در استان‌های همجوار ما بیش از ۱۰ دانشکده دارند، لذا واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستان درست نیست.

وی بر رفع مشکلات دانشگاه لرستان و به سرانجام رساندن برنامه‌های توسعه‌ای را از اولویت‌های مهم این دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: ما زمانی که بتوانیم مشکلات درون دانشگاه را حل کنیم می‌توانیم کمک حال سایر حوزه‌ها مانند کشاورزی و صنعت باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما