شناسهٔ خبر: 53739873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای احداث خوابگاه متاهلی هنوز معطل زمین هستیم/ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها حامی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان گفت: امروز احداث خوابگاه متاهلی یک ضرورت برای دانشگاه‌ها است و این در حالی است که ما هنوز برای تأمین زمین احداث خوابگاه متاهلی گیر کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی شامگاه سه شنبه در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه لرستان با خبرنگاران عنوان کرد: در ۸ سال جنگ هیچ موقع جهاد واجب عینی نشد اما امروز می‌بینیم که به واسطه شرایط حساسی که در آن قرار داریم از سوی مقام معظم رهبری جهاد تبیین واجب فوری و عینی قلمداد می‌شود.

وی افزود: اگر در گام دوم انقلاب قرار است در تمام حوزه‌ها رشدی حاصل شود باید چنین نشست‌های پرسش و پاسخی به صورت مداوم و شکل‌های مختلف برگزار شود.

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان با حمایت از فعالیت جنبش‌های دانشجویی، گفت: ما باید کاری کنیم که نشست‌های کرسی‌های آزاد اندیشی و صندلی‌های داغ با نگاه‌های مختلف در دانشگاه برگزار شود و ما از این رویه دفاع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز احداث خوابگاه متاهلی یک ضرورت برای دانشگاه‌ها است و این در حالی است که ما هنوز برای تأمین زمین احداث خوابگاه متاهلی گیر کرده‌ایم.

حاتمی بیان داشت: دفتر نهاد رهبری در هیچ دانشگاهی متعلق به هیچ جناحی نیست و وظیفه دارد از همه اساتید و دانشجویانی که به هر شکلی مورد ظلم قرار می‌گیرند حمایت کند.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری نقش پدرانه در دانشگاه‌ها دارد، عنوان کرد: شورای راهبردی آموزش عالی استان را با این هدف تشکیل دادیم که همه مراکز آموزشی استان را مانند یک پازل و در کنار هم ببینیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: قبل از تشکیل شورای راهبردی آموزش عالی در استان هماهنگی بین دانشگاه‌ها وجود نداشت و قبل از این نمونه‌های آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی به استان‌های همجوار سپرده می‌شد اما امروز همان آزمایش‌ها توسط آزمایشگاه دانشگاه لرستان که آزمایشگاه برتر کشور شناخته شد، انجام می‌شود. این یکی از کارهایی است که با کمک نهاد رهبری در دانشگاه‌ها انجام شد.

مسوول نهاد رهبری با بیان اینکه نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی و پیگیری رفع مشکلات آنها از مسائل مورد توجه نهاد رهبری است، یادآور شد: مصوب کردیم که دانشجویان در دو سال اول تحصیل صرفا در خوابگاه دانشگاه باشند و امروز خوشبختانه همه دانشجویان دانشگاه لرستان در هیچ خوابگاه خودگردانی نیستند.

حاتمی تصریح کرد: بخشی از کار ما در نهاد رهبری دانشگاه‌ها درون سازمانی و برخی از آن ارتباط دانشگاه با سایر سازمان‌ها است؛ در همین راستا با مدیریت قبلی سازمان صمت جلسه گذاشتیم و از آنجایی که ۹ هیات علمی در حوزه معدن داریم با سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که در برخی موارد به نتایجی هم رسید.

انتهای پیام/

نظر شما