شناسهٔ خبر: 52950889 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱ تولیدکننده موفق به دریافت نشان برتر اسباب‌بازی ایرانی شدند/افزایش دوبرابری آثار ارسالی به جشنواره

تهران- ایرنا- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اهدای نشان برتر اسباب بازی ایرانی در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره خبر داد و گفت: ۳۱ تولیدکننده موفق به دریافت نشان برتر اسباب بازی ایرانی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اکبرزاده در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی که دوشنبه صبح، ۱۶ اسفند در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگی اسباب بازی گفت: ما بزرگترها هم دوست داریم با اسباب بازی ها بازی کنیم، علاوه بر آن دوست داریم برای بچه ها اسباب بازی خوب و مناسب تهیه کنیم. هفتمین جشنواره اسباب بازی، بستری برای حضور تولیدکنندگان و ارائه محصولات شان فراهم می کند.

وی به تنوع محصولات در هفتمین جشنواره اسباب بازی اشاره کرد و گفت: محصولاتی که به این دوره از جشنواره رسیدند، نسبت به سال گذشته یعنی جشنواره ششم دو برابر شده است. ۵۷۶ محصول را در این دوره از جشنواره دریافت کردیم. هیئت داوران از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ محصولات را مورد ارزیابی قرار دادند. تمام محصولات در بخش های اصلی و فرعی داوری شدند و برترین ها برای ارایه و اهدای لوح تقدیر و جوایز انتخاب شدند. یکی از ویژگی های مهم هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی گستردگی آن است، به همین دلیل بخش فروش را از بخش علمی تفکیک کردیم.

اکبرزاده از برگزاری اختتامیه جشنواره در ۲۳ اسفند، خبر داد و اظهار داشت: در فصل بهار همزمان با ماه مبارک رمضان طی طرحی با عنوان افطار تا سحر نمایشگاه فروش محصولات اسباب بازی را خواهیم داشت. بخش های متنوعی در جشنواره اسباب بازی امسال به عنوان شاخص های ارزیابی در نظر گرفته شد. محصولات این دوره از جشنواره در تصویرسازی و گرافیک جزو بهترین ها محسوب می شوند. در بسته بندی نیز شاهد بهترین کیفیت هستیم. چاپ، محصولات پولیمری و فلزی، پارچه، مواد ترکیبی، مواد سازه ای، محصولات شبیه ساز دنیای واقعی و محصولات حسی و حرکتی را در بهترین کیفیت ممکن داریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان این که ۲۱ و ۲۲ اسفند، نشست‌های علمی برای علاقه مندان برگزار می شود، بیان کرد: بخش علمی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی، برای عموم مخاطبان و تولیدکنندگان، طراحان، متخصصان، دست اندرکاران و فعالان اسباب بازی طراحی شده است. اسباب بازی های شناختی، استانداردهای اسباب بازی، بازارهای جهانی افق پیش رو و تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد، فرهنگ و اقتصاد اسباب بازی عناوین چهار نشستی هستند که در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می شوند. در این نشست ها علاوه بر استادان و صاحب نظران داخلی متخصصان مطرح بین المللی از کشورهایی از جمله آلمان، لهستان، سنگاپور، بلژیک و هند حضور خواهند داشت. علاقه مندان، متخصصان و خانواده ها می توانند برای شرکت در این نشست ها به پایگاه جشنواره اسباب بازی مراجعه کنند و در آنجا ثبت نام کنند.

وی از اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی خبر داد و گفت: در مراسم تقدیر از برگزیدگان اسباب بازی نشان اسباب بازی برتر ایرانی در ۲۳ اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برترین ها اهدا می شود. ۵۷۶ محصول در بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی شرکت کردند که این رقم جهش دو برابری نسبت به جشنواره ششم را نشان می دهد. بعد از بررسی و داوری های صورت گرفته ۱۴۴ محصول از ۴۸ تولیدکننده کاندید شدند. ۳۱ تولیدکننده موفق به گرفتن نشان برتر اسباب بازی ایرانی شدند، همه این معرفی ها در وب سایت دی جی کانون ثبت می شوند.

جشنواره اسباب بازی تحولاتی منطبق بر نیازهای جامعه دارد

در ادامه آیدین مهدی زاده، دبیر جشنواره اسباب بازی، با ارائه تاریخچه ای از این رویداد، اظهار داشت: از سال ۹۴ جشنواره ای تحت عنوان جشنواره ملی اسباب بازی در کانون پرورش کودکان و نوجوانان شکل گرفت. یکی از ویژگی های مهم جشنواره اسباب بازی ساختار و چهارچوب های برون سازمانی آن است. بخش هایی از جشنواره اسباب بازی توسط متولیان صنعت اسباب بازی برگزار شده است. سعی شده که این جشنواره محفلی برای فعالان، صنعتگران و دغدغه مندان حوزه اسباب بازی باشد. جشنواره اسباب بازی ثابت کرده است که جشنواره ای پویا، منعطف و ارگانیک است. دومین ویژگی جشنواره اسباب بازی این است که بر پایه ساختار، نیازسنجی و نیاز صنعت اسباب بازی رشد کرده است، هدف این جشنواره گردهمایی فعالان حوزه اسباب بازی است و اهداف، ظاهر و شکل جشنواره اسباب بازی هر سال به فراخور نیاز جامعه و اهداف این جشنواره تغییر یافته است.

وی افزود: جشنواره اسباب بازی در دوره چهارم بیشتر توسط بخش خصوصی برگزار شد و در چهارمین دوره جشنواره محصولات را به طور صندوق مشترک می فروختیم. در جشنواره پنجم اسباب بازی حضور حداکثری رسانه ها، نهادها و سازمان ها را داشتیم. در ششمین دوره جشنواره اسباب بازی برای اولین بار در پنج بخش به صورت مجازی برگزار شد. امسال در گام هفتم باز هم این جشنواره دچار تحولاتی منطبق بر نیازهای جامعه است. امسال سازمان های مختلف به ما کمک و جشنواره اسباب بازی را حمایت کردند.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی یکی از ویژگی های این دوره جشنواره را مرحله به مرحله برگزار شدن آن دانست و افزود: در سال های قبل جشنواره اسباب بازی متمرکز و در فاصله هفت تا ۱۰ روز برگزار می شد. امیدواریم این جشنواره تبدیل به برندی شود که در جامعه به بهانه های مختلف حضور پیدا کند. امیدواریم جشنواره هفتم اسباب بازی گامی به بازارهای جدید منطقه و جهانی و همچنین تغییر نگرش از صنعتی نوپا به صنعتی رسمی با بنیه قوی باشد. تولیدکنندگان اسباب بازی در ایران جوان هستند.

نظر شما