شناسهٔ خبر: 52949685 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست هفتمین جشنواره اسباب بازی:

افزایش تعامل کانون با مدارس و دانشگاه ها/ همکاری دو هزار مدرسه با کانون برای ایجاد اتاق بازی

علی اکبرزاده با اشاره به تنوع و افزایش کیفیت محصولات هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت: تعامل کانون با مدارس از جنبه ارایه محصولات، حضور مربیان در مدارس و حضور دانش آموزان در مراکز کانون بیشتر می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مهدی علی اکبرزاده امروز دوشنبه 16 اسفند در نشست هفتمین جشنواره اسباب بازی که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: محصولات این دوره از جشنواره اسباب بازی در چهار بخش اصلی و 15 بخش فرعی داوری شدند. در داوری ها با اتفاق جالبی مواجه شدیم. جهش در تولید را در ارایه محصولات دیدیم. همچنین تنوع رنگی بالا را مشاهده کردیم. تنوع در بسته بندی و چاپ خود را در محصولات جشنواره اسباب بازی نشان داده است. علاوه بر آن کیفیت مواد استفاده شده در محصولات افزایش یافته است.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه شرایط ما بعد از کرونا تاثیرپذیر از کرونا خواهد بود، بیان کرد: به مرور زمان کرونا را سپری می کنیم. در جریان تغییر و تحول برای دست اندرکاران اسباب بازی فرصتی است که با مطالعه کار خود را انجام دهند. این اتفاق در دو زمینه قابل بحث است، یکی ارتباطات است. در دوران کرونا بیشتر ارتباطات ما از حضوری به شکل مجازی مبدل شد. مقوله بعدی تحول در اقتصاد است، شاهدیم که بازارها متحول شدند و چگونگی خرید محصولات تغییر پیدا کرد. این دو مقوله در بازار اسباب بازی هم اثر گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: ما با بازگشایی مدارس با اتفاق عجیبی مواجه شدیم، مدارسی با درک درست و علاقه نسبت به تاسیس اتاق های بازی اقدام کردند و اصرار داشتند که در طرح ما قرار گیرند. دو هزار مدرسه با ما همکاری کردند که اتاق های بازی در آنها شکل گیرد. امیدواریم در فضای پس از کرونا اتاق های بازی بیشتری شکل گیرد، ضمن اینکه یک برنامه در فرآیند کار پس از کرونا خواهیم داشت. تعامل خوبی بین مدارس و کانون از جنبه ارایه محصولات، آشنایی بچه ها با محصولات کانون، حضور مربیان کانون در مدارس و حضور دانش آموزان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایه ریزی می شود.

 

علی اکبرزاده با بیان اینکه چاقی در کودکان رو به افزایش است، عنوان کرد: متاسفانه چاقی بچه ها سال به سال افزایش پیدا می کند. در زمینه بازی های تحرکی و همچنین اسباب بازی های که موجب تحرک می شود در پس از کرونا برنامه هایی داریم که اطلاع رسانی خواهیم کرد. یکی از کارهایی که استارت آن را زدیم، تعامل با دانشگاه ها است. تعامل با دانشگاه ها می تواند یافته های پژوهشی آنها را مسئله محور کند. تلاش می کنیم دانشگاه ها وارد شوند، نشست ها و همایش های علمی با همکاری آنها برگزار خواهیم کرد. کار برای کودکان سخت است. سخت ترین کار، کار با بچه هاست. پی ریزی شخصیت افراد در کودکی شکل می گیرد. بر این اساس کار کانون پرورش فکری، کار تولیدکنندگان، طراحان، صاحب نظران و دانشگاه ها در این زمینه سخت است.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: دوستان و همکاران در پایان هر دوره از جشنواره اسباب بازی یک بازخورد به ما می دهند. در دوره های قبل مردم پای صندوق ها در نمایشگاه اسباب بازی به صف می شدند و این نشان از اهمیت جامعه به اسباب بازی دارد به خصوص اسباب بازی هایی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مردم معرفی می شوند. اسباب بازی ها در ششمین جشنواره اسباب بازی کاملا متنوع ارایه شدند و این تنوع در هر دوره از جشنواره اسباب بازی بیشتر می شود. ما جهشی را در حوزه ماشین های اسباب بازی داشتیم که کیفیت ساخت به شدت بالا بود.

 

وی با اشاره به اینکه دو سایت کانون در حال فعالیت است، عنوان کرد: سایت های شاپ و دی جی کانون در حال فعالیت هستند. محصولات جشنواره اسباب بازی قبل از فروش در دی جی کانون معرفی می شود و سپس فروش آنها آغاز خواهد شد. در نظر داریم اسباب بازی هایی که جدیدا ساخته شده اند را نیز معرفی کنیم.

 

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلمی ساخته است که در سال 1401 اکران خواهد شد. در ساخت آن تلاش شد که ارایه نوشت افزار را همزمان با اکران آن فیلم داشته باشیم. به هر حال اثر فیلم با تولید نوشت افزار و عروسک مرتبط با آن بیشتر خواهد شد. درسا است که اثر آن موقتی است و یکی دو سال مخاطبان را با خود همراه می کند اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه دقت دارد و متمرکز است.

 

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این همه فعالیتی که انجام می دهد، نیازمند یار و کمک است. اگر دغدغه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را داریم باید به بخشی توجه کنیم که می تواند اثرگذار باشد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن نقطه و محل است که تولیدکننده، نویسنده، شاعر، فیلمساز، کارگردان و طراح اسباب بازی می تواند از این مجرا به کودکان و نوجوانان کمک کند. لازم است که پژوهش های دانشگاه ها و مراکز علمی نیز در این حوزه کاربردی شود.

 

 

 

 

پایان پیام/14

نظر شما