شناسهٔ خبر: 52172046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با مشارکت ۲۰ کِشتی جنگی؛

روسیه در دریای بالتیک رزمایش نظامی انجام خواهد داد

وزارت دفاع روسیه امروز از ورود ۲۰ کِشتی جنگی متعلق به این کشور به دریای بالتیک برای انجام رزمایش نظامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفکس، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که ۲۰ کِشتی جنگی متعلق به ارتش این کشور برای انجام رزمایش نظامی وارد دریای بالتیک شده‌ اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: ۲۰ کشتی جنگی با هدف انجام وظیفه خود در چارچوب بخشی از فعالیت‌ های برنامه‌ ریزی شده آموزش رزمی وارد مناطق تعیین شده در دریای یالتیک شدند.

این در حالیست که این وزارتخانه در ۲۰ ژانویه اعلام کرده بود که نیروی دریایی روسیه در ماه‌های ژانویه و فوریه در تمام مناطق تحت مسئولیت خود رزمایش‌ های نظامی متوالی انجام خواهد داد.

در همین رابطه، همزمان با خط و نشان کشیدن های واشنگتن برای مسکو بر سر مسئله اوکراین، وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که به کشورهای حوزه دریای بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی این مجوز را داده است تا سلاح های آمریکایی شان را به اوکراین ارسال نمایند.

وی در این باره گفت: ایالات متحده و متحدان و شرکایش برای تسریع کمک های امنیتی به اوکراین در کنار یکدیگر هستند. ما با شرکای اوکراینی و متحدان خود در ناتو در تماس نزدیک هستیم و خلاقانه از همه ابزارهای همکاری امنیتی موجود برای کمک به اوکراین برای تقویت دفاعی خود در برابر تجاوز رو به رشد روسیه استفاده می‌کنیم.

گفتنی است که کشور انگلیس نیز از قبل شروع به ارسال سلاح به اوکراین کرده است.

همزمان ناتو نیز دامنه تحرکات خود در منطقه را افزایش داده است. در این رابطه، دانمارک که کشوری عضو ناتو است و در حوزه دریای بالتیک قرار دارد، از اعزام ناوچه سنگین جنگی خود به همراه ۴ فروند جنگنده «اف-۱۶» (F-۱۶) به درخواست این ائتلاف به دریای مذکور خبر داد.

تنش ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است. غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.

وزارت خارجه روسیه در همین باره پیشنهاداتی درباره تضمین های امنیتی را به طرف غربی ارائه کرد و نشست های مسکو و واشنگتن و همچنین شورای ناتو و روسیه با شرکت مقامات دو طرف صورت گرفت، اما تاکنون نتایجی ملموس که کمکی به حل بحران کند از این جلسات به دست نیامده است.

نظر شما