شناسهٔ خبر: 52067857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه وزارت میراث با سازمان توسعه تجارت؛

شناخت ذائقه گردشگران هندی در دستور کار رایزن بازرگانی قرار گرفت

فاطیما کریمی

تلاش برای شناخت ذائقه گردشگران هند در دستور کار رایزن بازرگانی اعزامی به هندوستان قرار گرفت تا گامی دیگر برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه وزارت میراث و سازمان توسعه و تجارت برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت گردشگری وزارت متبوع و سازمان توسعه و تجارت، نشست توجیهی و آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری به صورت اختصاصی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی برای حسین بامیری رایزن بازرگانی جدید ایران که قصد عزیمت و فعالیت در کشور هند را دارد برگزار و موضوع فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شناخت ذائقه و روحیات گردشگران ورودی از هند به عنوان مهم‌ترین هدف الزامی و در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس در نظر گرفتن نوع ذائقه خوراکی هندی‌ها مبتنی بر گیاهان، لحاظ کردن اصول ارزشی آنها، در نظر گرفتن فضای مجازی مورد علاقه فعالیتشان و نیز تمایل آنها به نوع مکان و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بخشی از مباحث مورد توافق برای حرکت به سوی تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مطرح شد.

همچنین در این نشست ارائه و معرفی محصولات متنوع صنعت گردشگری ایران با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و نیز بهره‌مندی از امکانات اطلاع‌رسانی موجود و در اختیار رایزنان بازرگانی به عنوان یکی دیگر از مصوبات این نشست مطرح شد.

برگزاری فستیوال‌های متعدد از قبیل موسیقی، غذا، اقوام، فرهنگی، شب‌های ایرانی و استفاده از جشن سده از جمله پیشنهادهای مطرح در راستای جذب گردشگران هندی بر مبنای علاقه‌مندی آنها به رویدادهای متنوع به شمار می‌آید.

علاوه بر این بر مبنای اینکه هندی‌ها از ایران شناخت کافی ندارند و باید این آگاهی از طریق تورهای آشناسازی، تبلیغات محیطی، دیجیتالی و غیره ایجاد شود برنامه‌ریزی برای تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی با بینندگان متعدد از کشور هند، تهیه کلیپ از جاذبه‌های گردشگری مورد پسند گردشگران هندی، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و نیز نمایشگاه‌هایی خارج از این کشور که هندی‌ها حضور دارند و نیز تهیه و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری با شرح و جزئیات کامل، برنامه‌ریزی برای حضور در بازار هندوستان از طریق نشست‌های B۲B و نیز اجرای تورهای آشناسازی بسیار حائز اهمیت است که در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار گرفت.

نظر شما