شناسهٔ خبر: 52074395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشبرد روابط گردشگری ایران و هند منطبق با ذائقه و روحیات گردشگران

تلاش برای شناخت و آشنایی با ذائقه و روحیات گردشگران از کشور هند به عنوان رهنمود از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار رایزن بازرگانی اعزامی به کشور هندوستان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت گردشگری وزارت متبوع و سازمان توسعه و تجارت، نشست توجیهی و آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری به صورت اختصاصی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی برای حسین بامیری رایزن بازرگانی جدید ایران که قصد عزیمت و فعالیت در کشور هند را دارد، برگزار و موضوع فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای شناخت ذائقه و روحیات گردشگران ورودی از هند به عنوان مهم‌ترین هدف الزامی و در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس در نظر گرفتن نوع ذائقه خوراکی هندی‌ها مبتنی بر گیاهان، لحاظ کردن اصول ارزشی آنها، در نظر گرفتن فضای مجازی مورد علاقه فعالیت‌شان و نیز تمایل آنها به نوع مکان و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بخشی از مباحث مورد توافق برای حرکت به سوی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مطرح شد.
همچنین در این نشست ارائه و معرفی محصولات متنوع صنعت گردشگری ایران با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و نیز بهره‌مندی از امکانات اطلاع‌رسانی موجود و در اختیار رایزنان بازرگانی به عنوان یکی دیگر از مصوبات این نشست مطرح شد.
برگزاری فستیوال‌های متعدد از قبیل موسیقی، غذا، اقوام، فرهنگی، شب‏‌های ایرانی و نیز استفاده از جشن سده از جمله پیشنهادهای مطرح در راستای جذب گردشگران هندی بر مبنای علاقه‌مندی آنها به رویدادهای متنوع به شمار می‌آید.  
علاوه بر این بر مبنای اینکه هندی‏‏‌ها از ایران شناخت کافی ندارند و باید این آگاهی از طریق تورهای آشنا‌سازی، تبلیغات محیطی، دیجیتالی و غیره ایجاد شود، برنامه‌ریزی برای تبلیغات در شبکه‏‌های تلویزیونی با بینندگان متعدد از کشور هند، تهیه کلیپ از جاذبه‌های گردشگری مورد پسند گردشگران هندی، شرکت در نمایشگاه‌‏های داخلی و نیز نمایشگاه‌‏هایی خارج از این کشور که هندی‏‌ها حضور دارند و نیز تهیه و ارائه بسته‌‏های سرمایه‌گذاری با شرح و جزئیات کامل، برنامه‌ریزی برای حضور در بازار هندوستان از طریق نشست‏‌های B۲B و نیز اجرای تورهای آشنا‌سازی بسیار حائز اهمیت است که در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار گرفت.
انتهای پیام/

نظر شما