شناسهٔ خبر: 52067735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ماهانه ۲۶۷ سرباز گواهینامه سرباز مهارت از جهاددانشگاهی سمنان دریافت می کنند

مسعود محقق

مراسم پایانی و اعطای گواهینامه دوره آموزشی دیماه طرح سرباز مهارت در استان سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این مراسم که با حضور معاون آموزش و تربیت اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان و تعدادی از سربازان وظیفه و کارکنان مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان برگزار شد، گواهینامه پایان دوره به سربازان وظیفه در دوره آموزشی اعطا شد.

در این دوره طبق روال دوره های قبل ۲۶۷ نفر از سربازان وظیفه در دوره های آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی و آشنایی با مهارتهای کارآفرینی و اشتغال شرکت و پس از پایان دوره گواهینامه حضور در دوره دریافت کردند.

رئیس مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان در این جلسه با اشاره به افزایش ظرفیت ورودی سربازان در هر ماه به بیش از ۶۰۰ نفر، آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های فوق برای تمامی سربازان وظیفه اعلام نمودند.

سرهنگ نوروزی از حضور و مشارکت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان در برگزاری دوره های آموزشی مختلف مانند سرباز مهارت، بصیرت، حکمت ویژه سربازان، پرسنل و خانواده آنها و... قدردانی کرد.

نماینده معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه از آموزش ۲ هزار سرباز وظیفه در قالب طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه(سرباز مهارت) در استان سمنان خبر داد.

محمد رضا واعظی گفت: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان سمنان اجرا می شود و ماهانه ۲۶۷ سرباز در این دوره های آموزشی شرکت و گواهینامه معتر دریافت می کنند.

وی افزود: این دوره ها مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۱۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۲۴ ساعت» برنامه ریزی شده است، همچنین ۲ عنوان کتاب آموزشی با عناونین کارآفرینی و مهارتهای کسب و کار و مهارتهای زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی در اختیار سربازان قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما