شناسهٔ خبر: 66776307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان:

رئیس‌جمهور شهید، حوزه‌های فرهنگی و هنری را بازسازی کرد

مونا فاطمی‌نژاد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان گفت: جریان فرهنگی و هنری کشور پیش از شهید رئیسی در چرخه‌ای معیوب گرفتار شده بود، اما شهید آیت‌الله رئیسی تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری را بر اساس نگاهی نو و کوشش‌هایی مداوم بازسازی کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا و در پی شهادت آیت‌اللّه سید ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولان کشور و ضمن تسلیت به مردم ایران، اظهار کرد: سانحۀ هوایی اخیر که در آن رئیس‌جمهور و جمعی دیگر از خادمان کشورمان را از دست دادیم، یکی از ناگوارترین رویدادهای تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی با تاریخ جمهوری اسلامی ایران پیر شده و فرازوفرودها و چالش‌ها و دستاوردهای بزرگ نظام را در گذر ایام دیده است، توضیح داد: وقتی به دولت‌های پیشین در جمهوری اسلامی ایران نگاه و آن‌ها را بررسی می‌کنم، باید بگویم که رئیسی در دورانی سخت و بزنگاهی حساس مسئولیت رئیس‌جمهوری را عهده‌دار شد و علی‌رغم آن در برخی حیطه‌ها بی‌بدیل و بی‌نظیر عمل کرد.

ابطحی با اشاره به اینکه در آغاز کارِ شهید رئیسی برخی از شئون مملکتی ما به رخوت گرفتار شده بود، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی با تلاش‌های مجاهدانه، مستمر و شبانه‌روزی خویش سعی در از میان‌بردن این رخوت داشت. خادم ملت، نشاط را به همۀ ارکان حکومتی بازگرداند. به‌نظرم این رخوت‌زدایی و شورافکنی در ارکان مختلف مملکت یکی از ویژگی‌های درخور اعتنا و ارزندۀ رئیس‌جمهور بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به دوران کوتاه اما پربار ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی که از جنبۀ هنری و فرهنگی نیز بسیار مورد تأمل است، خاطرنشان کرد: رئیسی در زمان کوتاهی که مسئولیت داشت، چنان خدماتی به مردم و کشور ایران عرضه کرد که هرگز از حافظۀ تاریخی ما و این سرزمین پاک نخواهد شد. برای نمونه، از زمان ریاست جمهوری رئیسی در حوزۀ فرهنگی و هنری کشورمان نگرش و رویکردی نو رقم خورد.

او با نظر به این مقوله که فرهنگ و هنر ما پیش از شهید رئیسی مرتکب برخی اشتباهات شده بود، فعالیت‌های آیت‌الله رئیسی را در این عرصه چنین تبیین کرد: جریان فرهنگی و هنری ایران پیش از رئیسی در چرخه‌ای معیوب گرفتار شده بود، اما وی تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری را بر اساس نگاهی نو و کوشش‌هایی مداوم بازسازی کرد.

ابطحی گفت: متأسفانه اندیشه‌ها و دیدگاه‌هایی در هنر و فرهنگ نفوذ کرده بود که با بن‌مایه‌ها و سرچشمه‌های فکری جمهوری اسلامی ایران منافات داشت. اما به همت شهید رئیسی تفکری ارزشی و اصیل، جریان گذشته را کنار زد. این خدمت بزرگ رئیسی به‌طور محسوس در تمام ابعاد فرهنگی کشور مشهود است.

خادم محروم‌ترین طبقات جامعه

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان با نظر به این نکته که قطعاً فعالیت و خدمات رئیسی به عرصۀ فرهنگ و هنر محدود نمی‌شود، تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی در همۀ عرصه‌ها و زوایا وارد شد و قطعاً یکی از مهم‌ترین آن‌ها که پیوندی تنگاتنگ با زیست مردم و خاصه محروم‌ترین آن‌ها داشت، اقدامات او در اقتصاد است.

ابطحی دربارۀ برنامه‌های اقتصادی دولت آیت‌الله رئیسی نیز چنین بیان کرد: وی کارخانه‌هایی را زنده کرد که از گردونۀ فعالیت و پویایی اقتصاد ما خارج شده بودند. درواقع، شهید بزرگوار زندگی طبقات آسیب‌پذیر را که هر روز با فقر بیشتری روبرو می‌شدند، دگرگون کرد. این کارگران کشورمان حتی نان شب خود را نمی‌توانستند تهیه کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه هنر اصفهان، با یادآورشدن این نکته که فیلم‌ها و تصاویر و صحبت‌های مردمی در سال‌های اخیر از پیر و جوان همگی بازتابندۀ محبوبیت رئیس‌جمهور شهید است، گفت: بازگرداندن کارخانه‌ها به چرخۀ تولید، کار آسانی نبود. همت و اراده و ایمانی می‌خواست که رئیس‌جمهور وقت داشت. رئیسی با نگاه متعالی و انسان‌دوستانه خود این امر بزرگ را محقق کرد و بدون تردید خادم مستضعفین و محروم‌ترین طبقات جامعه بود. هرجا زندگی مردم در میان بود، هرجا دشواری و سختی‌ای خودنمایی ‌کرد، آیت‌الله رئیسی شخصاً حضور یافت یا یکی از اصلی‌ترین ارکان دولت و نمایندگان مهم خود را به صحنه فرستاد.

او اشاره کرد: باید از همراهان رئیس‌جمهور نیز یاد کرد. آنان نیز خادمان ملت و دولت بودند. شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشور، نمادی ارزشمند برای تلاش و همت برون‌مرزی بود و رهنمودهای پراهمیتی در این عرصه داشت.

انتهای پیام

نظر شما