شناسهٔ خبر: 51991244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه ملایر در همایش تکریم مادران و همسران شهدای همدان:

ام البنین(س) مادر همه شهداست؛ او همه پسرانش را وقف اسلام کرد

همایش تکریم مادران و همسران شهدا در آستانه سالروز وفات بانوی صبر و ادب حضرت فاطمه ام البنین(س) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام محمد باقر برقراری در همایش تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: حضرت ام البنین(س) تنها مادر چهار شهید نیست بلکه مادر همه شهدا هستند زیرا همه دارایی خود را در راه اسلام فدا کرد.

امام جمعه ملایر افزود: حضرت قمر بنی هاشم(ع) به عنوان الگوی همه شهدا در دامن چنین مادری تربیت شد و ادب، ایثار و ولایت مداری سه ویژگی بارز شخصیتی ایشان بود.

برقراری بیان کرد: مادران شهدای ایران هم با تأسی به حضرت ام البنین(س) فرزندان خود را با روحیه ایثار و مطیع امر ولایت بودن تربیت کردند که به مقام شهادت نائل شدند.

 مجید صفدریان هم گفت: شهدا بزرگترین و ارزشمندترین داشته خود را که جان پاکشان بود؛ هدیه کردند و خانواده‌های آن‌ها هم در این مسیر صبر و استقامت نشان دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: این صبر و استقامت مثال زدنی است و مفتخریم که ایران اسلامی بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

صفدریان تصریح کرد: مادران و همسران شهدای ایران اسلامی با صبوری و استقامت به بانوی بزرگ حضرت ام البنین(س) اقتدا کردند.

به گزارش شبستان در همایش تکریم مادران و همسران شهدا از دو مادر با سه شهید به نام‌های شهیدان چنگیزی و تیموری تقدیر شد.

استان همدان با نزدیک به هشت هزار شهید از دوران مبارزات انقلابی تاکنون دارای 255 خانواده دارای 2 شهید، 25 خانواده با 3 شهید و 10 خانواده با 4 شهید است.

پایان پیام/

++

 

پایان پیام/728

نظر شما