شناسهٔ خبر: 52007914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

انتقال نقش مادران و همسران شهدا در طول تاریخ انقلاب به جامعه ضروری است

شاهی در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا گفت: باید نقش زنان به ویژه مادران و همسران شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی را به جامعه انتقال و بال و پر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، «یاسر شاهی» امروز (26 دی ماه) در مراسم تکریم از مقام شهدا و مادران و همسران شهیدان، گقت: امروز به بانوی بزرگ اسلام حضرت ام البنین (س) و سالروز شهادتش ایشان تعلق دارد و ما از بانوانی یاد می کنیم که فرزندان و همسران خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند و با صبوری و شهامت دوری عزیزان خود تحمل کردند و همیشه به ارزش های نظام اسلامی پایبند بودند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه انقلاب ما به همان اندازه که حسینی است، زینبی نیز است، عنوان کرد: اگر اسلام رشد یافته با وجود حضرت خدیجه (س) و همراهی ایشان با پیامبر اکرم (ص) بود و عالم اسلام به وجود بانوانی چون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) افتخار می کند و اینکه بقای نهضت کربلا مدیون حضرت زینب (س)است.

 

شاهی با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) وقتی خبر شهادت امام حسین (ع) را شنید دیگر سراغ چهار فرزند خود را نگرفت، بیان کرد: در جنگ تحمیلی نیز مادران شهدا فرزندان خود را تقدیم حفظ انقلاب و اسلام کردند و یکی از مادران به امام  (ره) که برای چهار فرزند از دست رفته آن مادر می گریستند،گفت: اماما ما فرزندان خود را تقدیم کرده ایم که شما را گریان نبینیم.

 

این مراسم به همت بنیاد استان و اداره اوقاف و امور خیریه در سالن اجتماعات امامزاده سید صدرالدین اردبیل با حضور جمعی از مادران و همسران گرانقدر شهدا، مسئولان اداری و نظامی برگزار و در پایان از تعدادی مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

 

قرائت دل نوشته توسط دختر شهید «ناصر رسولی جمادی» از برنامه های این مراسم بود.

 

 

پایان پیام/365

نظر شما