شناسهٔ خبر: 66667795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

استاندار کرمان:

وابستگی اقتصاد به بانک‌ ها باید برداشته شود

استاندار کرمان گفت: بخشی از مشکلات سرمایه‌ گذاری مرتبط با بانک‌ محوری است، وابستگی اقتصاد به بانک باید برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان ضمن بازدید از غرفه‌ های دومین رویداد بین‌ المللی سرمایه‌ گذاری و توسعه "کرمان آیدکس ۲۰۲۴" در پنل تخصصی بررسی جایگاه ایران از منظر توسعه و جذب سرمایه‌ گذاری در منطقه شرکت کرد.

محمد مهدی فداکار سه‌ شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در این پنل تخصصی، تسهیل شرایط کسب و کار برای سرمایه‌گذاری را مهم دانست و افزود: استان کرمان به همت دستگاه‌ های اجرایی رتبه ۳۱ خود را در فضای کسب و کار به جایگاه چهارم کشوری رساند و این یک اتفاق مثبت در استان بود که باید استمرار یابد.

وی؛ لزوم شناسایی و اولویت‌ بندی ضرورت‌ ها و مشکلاتی که رفع آنها در اختیار استان است را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بخشی از مشکلات سرمایه‌ گذاری مرتبط به بانک‌ محوری است، تا جایی که امکان دارد، باید وابستگی اقتصاد به بانک برداشته شود.

استاندار کرمان با اشاره به رکود اقتصادی سال ۹۱، اظهار داشت: ده سال از دست رفته در اقتصاد و واقعی کردن قیمت‌ ها و فعالیت‌ ها سخت است، تحریم‌ ها مشکلات زیادی در اقتصاد ایجاد کرد، اما در کنار آن تاثیرات زیادی نیز داشت و خود اکتفا شدن در اقتصاد و تولیدات داخلی موثر بود، لذا باید الان ده سال از دست رفته را جبران کنیم.

فداکار در بحث تامین مالی و صدور مجوزهای بی‌ نام ‌گفت: چالش‌ های فعالیت‌ هایی که نیاز به سرمایه‌ گذاری دارد را بشناسیم و قانون‌ ها را مطالعه کنیم؛ تا با گردهم آمدن افراد متخصص در حوزه تامین مالی بتوانیم این مشکلات را تسهیل و رفع کنیم.

وی بیان داشت: مجوزهای بی‌ نام در مسیر توسعه و اجرای پروژه کمک خواهد کرد، لذا ظرفیت‌ سازی شود و انرژی بگذاریم، تا حداقل ۵۰ درصد مشکلات سرمایه‌ گذاری را حل کنیم.

نظر شما