شناسهٔ خبر: 66660427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمان:

مشکلات سرمایه‌گذاری مرتبط با بانک‌ محوری است

کرمان_استاندار کرمان گفت: بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاری مرتبط با بانک‌ محوری است و وابستگی اقتصاد به بانک باید برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار، ظهر سه‌شنبه در بازدید از غرفه‌های دومین رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه "کرمان آیدکس ۲۰۲۴" در پنل خصوصی بررسی جایگاه ایران از منظر توسعه و جذب سرمایه‌گذاری در منطقه گفت: استان کرمان به همت دستگاه‌های اجرایی رتبه ۳۱ خود را در فضای کسب و کار به جایگاه چهارم کشوری رساند و این یک اتفاق مثبت در استان بود که باید استمرار یابد.

وی، لزوم شناسایی و اولویت‌بندی ضرورت‌ها و مشکلاتی که رفع آنها در اختیار استان است را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاری مرتبط به بانک‌محوری است، تا جایی که امکان دارد باید وابستگی اقتصاد به بانک برداشته شود.

فداکار، با اشاره به رکود اقتصادی سال ۱۳۹۱ گفت: ده سالِ از دست رفته در اقتصاد و واقعی کردن قیمت‌ها و فعالیت‌ها سخت است و تحریم‌ها مشکلات زیادی در اقتصاد ایجاد کرد، اما در کنار آن تأثیرات زیادی نیز داشت و خود اکتفا شدن در اقتصاد و تولیدات داخلی مؤثر بود و باید الان ده سال از دست رفته را جبران کنیم.

استاندار کرمان در بحث تأمین مالی و صدور مجوزهای بی‌نام گفت: چالش‌های فعالیت‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد را بشناسیم و قانون‌ها را مطالعه کنیم تا با گردهم آمدن افراد متخصص در حوزه تأمین مالی بتوانیم این مشکلات را تسهیل و رفع کنیم.

فداکار، گفت: مجوزهای بی‌نام در مسیر توسعه و اجرای پروژه کمک خواهد کرد، لذا ظرفیت‌سازی شود و انرژی بگذاریم تا حداقل ۵۰ درصد مشکلات سرمایه‌گذاری را حل کنیم.

گفتنی است، دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان از ۲۴ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است و ۲۲ پنل تخصصی در این رویداد چهار روزه به معرفی ۲۰۰ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری استان می‌پردازند.

نظر شما